En directe

El Matí a Ràdio Estel

ECONOMIA I FINANCES

Pressupostos

Jaume Alonso-Cuevillas diu que Esquerra no és un soci fiable després de l'acord amb el PSC

L'advocat i diputat de Junts afirma que sortir del govern era l'única opció coherent de Junts

1 febrer 2023

Redacció

Comparteix

Jaume Alonso-Cuevillas assegura que l'acord dels pressupostos del govern de la Generalitat amb el PSC ja s'anava gestant des d'abans de l'estiu. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el diputat de Junts afirma que "sortir del govern era l'única opció coherent de Junts".

Per Cuevillas, l'acord "culmina la trencadissa de la majoria independentista". El diputat de Junts també ha deixat clar que Esquerra Republicana tenia ganes de tripartit amb els comuns i el PSC, "d'una reedició d'un tripartit autonomista", segons ha dit. I ha afegit que els republicans no són "un soci fiable".

"L'acord culmina la trencadissa de la majoria independentista"

L'advocat i diputat de JuntsxCat, Jaume Alonso-Cuevillas
L'advocat i diputat de Junts, Jaume Alonso-Cuevillas. ACN

L'advocat, que havia representat l'expresident Carles Puigdemont, ha assegurat que els independentistes són un grup objectivament identificable. Des d'un punt de vista legal, Cuevillas ha explicat que és "un concepte jurídic indeterminat perquè no hi ha forma matemàtica per establir-ho", però afirma que "els independentistes són una minoria nacional que pretén independitzar-se d'un país amb vocació imperial que és Espanya".

El concepte de 'grup objectivament identificable' és un dels nous termes que posa sobre la taula la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que va respondre sobre l'extradició de l'exconseller de Cultura, Lluís Puig, demanada a Bèlgica pel jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena.

Una sentència que, segons l'advocat, "intenta ser molt diplomàtica" i es basa en la regla general del principi de confiança recíproca entre estats membres de la Unió Europea, donant per fet que tots ells garanteixen un estat de dret. Ara bé, la resolució incorpora una sèrie d'excepcions que, segons Cuevillas, "són un triomf per les posicions que defensem".

Entrevista a Jaume Alonso-Cuevillas, advocat i diputat de Junts

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Lleó XIV fa una crida a ser humans, buscar la justícia i viure amb honestedat

Lleó XIV ha fet una crida als joves a ser humans, a buscar la justícia i a viure amb honestedat en els seus primers dies…

8 juny 2026

PAPA LLEÓ

RÀDIO ESTEL

Primeres paraules en català de Lleó XIV: "Us espero, tinc ganes de veure-us"

El Pontífex va pronunciar les paraules a l'avió papal a l'enviada especial de Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, Mercè Alonso

8 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel fa un desplegament especial per seguir en directe el viatge de Lleó XIV

Ràdio Estel emetrà tots els actes que el Pontífex faci a Catalunya i farà un seguiment especial del viatge a Madrid i les Canàries

5 juny 2026

Redacció