En directe

Fórmula Estel

ECONOMIA I FINANCES

Pressupostos

Jaume Alonso-Cuevillas diu que Esquerra no és un soci fiable després de l'acord amb el PSC

L'advocat i diputat de Junts afirma que sortir del govern era l'única opció coherent de Junts

1 febrer 2023

Redacció

Comparteix

Jaume Alonso-Cuevillas assegura que l'acord dels pressupostos del govern de la Generalitat amb el PSC ja s'anava gestant des d'abans de l'estiu. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el diputat de Junts afirma que "sortir del govern era l'única opció coherent de Junts".

Per Cuevillas, l'acord "culmina la trencadissa de la majoria independentista". El diputat de Junts també ha deixat clar que Esquerra Republicana tenia ganes de tripartit amb els comuns i el PSC, "d'una reedició d'un tripartit autonomista", segons ha dit. I ha afegit que els republicans no són "un soci fiable".

"L'acord culmina la trencadissa de la majoria independentista"

L'advocat i diputat de JuntsxCat, Jaume Alonso-Cuevillas
L'advocat i diputat de Junts, Jaume Alonso-Cuevillas. ACN

L'advocat, que havia representat l'expresident Carles Puigdemont, ha assegurat que els independentistes són un grup objectivament identificable. Des d'un punt de vista legal, Cuevillas ha explicat que és "un concepte jurídic indeterminat perquè no hi ha forma matemàtica per establir-ho", però afirma que "els independentistes són una minoria nacional que pretén independitzar-se d'un país amb vocació imperial que és Espanya".

El concepte de 'grup objectivament identificable' és un dels nous termes que posa sobre la taula la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que va respondre sobre l'extradició de l'exconseller de Cultura, Lluís Puig, demanada a Bèlgica pel jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena.

Una sentència que, segons l'advocat, "intenta ser molt diplomàtica" i es basa en la regla general del principi de confiança recíproca entre estats membres de la Unió Europea, donant per fet que tots ells garanteixen un estat de dret. Ara bé, la resolució incorpora una sèrie d'excepcions que, segons Cuevillas, "són un triomf per les posicions que defensem".

Entrevista a Jaume Alonso-Cuevillas, advocat i diputat de Junts

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

La funícula: clau per determinar que el projecte de Xalet de Catllaràs és de Gaudí

Un nou estudi mostra que el reusenc en va ser el dissenyador, però que la construcció va anar a càrrec d'altres arquitectes

20 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Miguel Ángel Jordán: "S'ha devaluat el concepte de l'amor"

L'escriptor presenta el seu nou llibre 'Todo lo que Jane Austen me enseñó sobre el amor'

20 febrer 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Marc Martínez i Bruna Cusí: "L'empatia és la base de la feina actoral"

Cartell del trailer de Balandrau

Parlem amb Marc Martínez i Bruna Cusí sobre 'Balandrau: Vent Salvatge', el film dirigit per Fernando Trullols sobre la tragèdia del 2000

20 febrer 2026

Redacció