En directe

La Missa de cada dia

VATICÀ

Els abusos als joves, presents al Sínode

En una trobada informativa amb la premsa sobre els treballs del Sínode de Bisbes sobre els joves, l’arquebisbe de Malta, Mons. Charles J. Scicluna ha…

9 octubre 2018

Redacció

Comparteix

En una trobada informativa amb la premsa sobre els treballs del Sínode de Bisbes sobre els joves, l’arquebisbe de Malta, Mons. Charles J. Scicluna ha parlat de la set de veritat i de justícia en el tema dels abusos sexuals i de poder.

“Sense justícia no es pot viure”, ha dit l’arquebisbe, i per això, “buscar la veritat és essencial”. Segons Mons. Scicluna, l’escàndol dels abusos és una font de “vergonya” perquè la majoria de les víctimes són joves, “amb ferides infringides precisament per qui hauria d’haver-les guarit”. En aquest sentit, ha afegit, cal elevar “el llindar de responsabilitat”.

L’arquebisbe maltès és el prelat que Francesc va escollir per dirigir diferents investigacions sobre els abusos sexuals. Mons. Scicluna reconeix que l’impacte negatiu del tema és evident, però que cal confiar en el treball fet. “És una humiliació que ens farà més humils.”
Així, ha explicat que la “justícia no ha de perdre una quantitat de temps exagerada” i que el Papa pateix a causa d’aquesta lentitud.

L’arquebisbe ha insistit que “tots necessitem misericòrdia”, però que “la misericòrdia està buida si no es respecta la veritat i la justícia”. També ha subratllat que cal anar a l’arrel del problema i ha recordat que el ministeri sacerdotal “ha de ser un servei i no un abús de poder”.

D’altra banda, ha recordat els molts sacerdots “sants” que treballen i “confien en el Senyor”.

Més actualitat

BISBATS

ENTREVISTES

ESGLÉSIA CATALUNYA

Josep-Lluís Serrano, bisbe d'Urgell: "Si escoltem i guarim, la bel·ligerància pot baixar"

El nou copríncep d'Andorra diu que, en aquesta nova etapa, vol "ser fidel a una herència rebuda i fer-la present" després "d'un temps d'aprenentatge i coneixement"

1 juliol 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Abel Folk i Sílvia Marsó: "Els ideals no ens fan millors persones"

Silvia Marsó i Abel Folk

Parlem amb el director i actor Abel Folk i l'actriu Sílvia Marsó sobre 'Clavells', una obra escrita per Emma Riverola dins del Festival Grec

1 juliol 2025

Redacció

POLÍTICA

L'advocat Marc Molins es mostra sorprès de la diferència de tracte a Koldo i Ábalos amb el de Santos Cerdán

Santos Cerdán

L'advocat creu que el jutge pot tenir algun indici que justifiqui l'asimetria de tracte amb Santos Cerdán

1 juliol 2025

Redacció