En directe

Escola de família

Sense categoria

Els accionistes minoritaris del Banc Sabadell: “Crec que el BBVA desistirà”

Jordi Casas, president de l’Associació d’accionistes minoristes del Banc Sabadell apunta que el seu objectiu és que “l’accionista aguanti” i no vengui les accions

6 maig 2025

Comparteix
Banc Sabadell

Jordi Casas, president de l'Associació d'accionistes minoristes del Banc Sabadell, creu que “el BBVA desistirà”, però ha recordat que “és l’accionista del Sabadell qui decideix”. En una entrevista el programa a El Matí a Ràdio Estel, Casas apunta que el seu objectiu és “que l’accionista aguanti” i no vengui les seves accions. El president de l’associació ha explicat que estan parlant amb els accionistes donant el seu punt de vista.  

Casas ha valorat positivament la consulta pública que ha obert el Govern espanyol per decidir si tira endavant o no l’opa hostil. “Ha estat totalment una sorpresa agradable”, ha assenyalat. L’associació d’accionistes minoristes del Banc Sabadell ha assegurat que hi participaran. “Nosaltres havíem demanat intervenir al procediment de la CNMC i ens ho van denegar i ara no volem perdre l’oportunitat”, ha remarcat.

Per altra banda, Casas confia que el ministre d’Economia, Carlos Cuerpo, es mantingui ferm en no voler la fusió, qui ha expressat que si desapareix el Sabadell, el crèdit a les Pimes serà més car: "a menys oferta, el preu puja", ha expressat l'accionista del Sabadell. Alhora, considera que la posició del Partit Popular de no mostrar-se favorable a l'opa "és de sentit comú".

El president de l’associació ha recordat que la concentració bancària afecta a altres territoris espanyols, més enllà de Catalunya. També ha recordat que, “si l’opa anés endavant, moltes empreses marxarien del Sabadell”. Casas ha recordat que l’operació afectaria al finançament de les Pimes. “La penetració del Sabadell en el teixit industrial és important”, ha apuntat.

Entrevista a Jordi Casas

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

Cristóbal López: "És immoral que alguns polítics que es declaren catòlics vegin els musulmans com uns enemics"

El cardenal i arquebisbe de Rabat diu a Ràdio Estel que la imatge de pastors evangèlics pregant amb Donald Trump és "un atemptat contra la nostra fe"

13 març 2026

Ignasi Miranda

CULTURA

ENTREVISTES

Pau Roca i Carmen Marfà: "És impossible que una obra de teatre faci molta por"

L'actor i la dramaturga de 'La presència' exposen la combinació entre la comèdia i el terror de l'obra

13 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció