En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Els afectats pel coronavirus, recordats en un Rosari des de Fàtima

La Conferència Episcopal Espanyola s'ha unit a la convocatòria de l'Episcopat portuguès per resar el Rosari de manera simultània aquest dimecres 25 de març, Solemnitat…

24 març 2020

@IgnasiMiranda

Comparteix
La Conferència Episcopal Espanyola s'ha unit a la convocatòria de l'Episcopat portuguès per resar el Rosari de manera simultània aquest dimecres 25 de març, Solemnitat de l'Anunciació del Senyor. La pregària mariana es dirigirà des de Fàtima, a partir de les 19.30 hores (18.30 GMT i hora portuguesa), i serà principalment per les víctimes del coronavirus, pels seus familiars, pel personal sanitari i per moltes altres persones afectades per aquesta pandèmia. L'acte, presidit pel bisbe de Fàtima i vicepresident de la Conferència Episcopal de Portugal, el cardenal António dos Santos Marto, es transmetrà per Ràdio Estel des de la mateixa Basílica de Fàtima. Aquesta activitat extraordinària farà que la Missa diària, des de la Catedral de Barcelona, s'avanci a les 18.00 hores (tot just abans del comentari de l'evangeli i les Vespres de Montserrat). En acabar el rés del Rosari, el bisbe de Fàtima farà la consagració de tota la Península Ibèrica, amb les seves respectives illes, al Sagrat Cor de Jesús i a l'Immaculat Cor de Maria, una devoció especialment arrelada a moltes de les diòcesis d'Espanya i Portugal.

El cardenal Joan-Josep Omella, arquebisbe de Barcelona i president de la Conferència Episcopal Espanyola, ja va enviar diumenge passat una carta a tots els bisbes espanyols en què els invita a unir-se a l'acte i, alhora, els demana que convoquin els fidels a aquesta pregària, perquè "tots ens posem sota la protecció de la Mare de Déu de Fàtima, a la qual les nostres comunitats tenen tanta devoció". Omella assegura que "seria bo que donar aquesta informació a través dels mitjans de què disposen cadascuna de les diòcesis i féssim una crida a tothom perquè s'hi uneixi". En l'escrit, el cardenal envia un record especial a José María Gil Tamayo, bisbe d'Àvila, i Manuel Herrero, bisbe de Palència, tots dos positius per coronavirus. "Seguim demanant al Senyor per les víctimes de la pandèmia, pels seus familiars i per tots els qui generosament estan exposant les seves vides per ajudar a vèncer aquesta situació tan dolorosa", conclou.

D'altra banda, unes hores abans, Ràdio Estel oferirà aquest mateix dimecres a les 12 del migdia un Parenostre que resarà el Sant Pare per recordar tots els afectats per la pandèmia del coronavirus. Per compartir arreu del món aquesta pregària, Francesc ha demanat a tots els cristians, de les diferents confessions, que se sumin de manera simultània a la convocatòria.

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció