En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Els bisbes catalans condemnen els abusos contra infants i es comprometen a lluitar contra "aquesta plaga"

Davant les denúncies d’abusos a menors en alguns centres educatius de Catalunya, de titularitat catòlica, que s’han fet públiques recentment, els Bisbes de la Conferència…

18 febrer 2016

Comparteix

Davant les denúncies d’abusos a menors en alguns centres educatius de Catalunya, de titularitat catòlica, que s’han fet públiques recentment, els Bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense reiterem la nostra total condemna a qualsevol abús, de qualsevol tipus, comès contra un infant o un menor d’edat.

El papa Francesc, com els seus immediats predecessors, ha repetit diverses vegades aquesta condemna i ha manifestat la seva proximitat a les víctimes. En comunió plena amb ell, ens comprometem a lluitar contra aquesta plaga que destrueix tantes infanteses.

Les normes de l’Església són clares. Ens demanen actuar amb rapidesa i decisió davant les denúncies, garantir la transparència i actuar amb tolerància zero. Entre altres mesures, seguint les indicacions de la Santa Seu, s’han d’apartar cautelarment de les seves funcions les persones acusades i oferir tota la col·laboració a l’acció de la justícia i a les autoritats civils.

L’Església ofereix tot el seu suport, atenció, escolta i acompanyament a les víctimes dels abusos, fins i tot en el cas de delictes que poden estar prescrits penalment. La Pontifícia Comissió per a la Protecció dels Menors, els darrers anys, ha realitzat una important tasca de promoció dels drets dels menors i de prevenció dels abusos en tots els àmbits, i especialment en aquells països amb menys sensibilitat sobre la protecció dels menors. Aquest també és el nostre compromís i el de tota l’Església present a Catalunya.

Constatem que els Germans Maristes i altres institucions realitzen una tasca social i educativa amb centenars d’obres arreu del món i sempre s’han dedicat a l’atenció i a la promoció dels infants. Les Diòcesis amb seu a Catalunya ens hem beneficiat de la seva tasca. El treball de les comunitats educatives, dels mestres i educadors, i dels pares i mares que fan confiança a aquestes Escoles, no pot quedar qüestionat per aquests casos que tots deplorem i condemnem. De la mateixa manera, l’extensa xarxa d’institucions educatives que l’Església posa al servei de les famílies del país, creiem que no pot ser sotmesa a una permanent sospita.

La prevenció dels abusos als menors és una qüestió molt greu que afecta l’àmbit escolar, però també afecta altres institucions educatives, de lleure, i també l’àmbit familiar. Totes les administracions, agents socials i institucions hem de comprometre’ns en una acció efectiva que comporti una gran regeneració ètica i moral de la nostra societat.

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel fa un desplegament especial per seguir en directe el viatge de Lleó XIV

Ràdio Estel emetrà tots els actes que el Pontífex faci a Catalunya i farà un seguiment especial del viatge a Madrid i les Canàries

5 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

David Abadías: "Sempre hem estat gent arrelada a la terra i amb el desig de celebrar la fe amb la nostra llengua"

El Bisbe auxiliar de Barcelona reiterà que el català estarà present en els actes del Papa Lleó XIV a Catalunya

5 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

Coia Valls: "La Sagrada Família és el que passa entre pedra i pedra"

L'autora d''El somni de Gaudí' destaca totes les persones anònimes que han col·laborat a construir la Sagrada Família

5 juny 2026

Redacció