En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Els bisbes es mostren preocupats per la presó preventiva de polítics i dirigents d'organitzacions socials

Els bisbes catalans, en la reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense celebrada Tiana, han acordat una nota en què mostren preocupació per la situació de…

Publicat: 16/02/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:30

Comparteix

Els bisbes catalans, en la reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense celebrada Tiana, han acordat una nota en què mostren preocupació per la situació de presó preventiva d'alguns antics membres del govern i d'alguns dirigents d'organitzacions socials i demanen "una reflexió serena sobre aquest fet en vistes a propiciar el clima de diàleg que tant necessitem i en la qual no es deixin de considerar les circumstàncies personals dels afectats".

"No podem ignorar ni menystenir que en relació amb Catalunya existeix un problema polític de primer ordre que obliga -diuen els bisbes- a cercar una solució justa a la situació creada que sigui mínimament acceptable per a tots, amb un gran esforç de diàleg des de la veritat, amb generositat i recerca del bé comú de tothom".

Els bisbes catalans reiteren la seva defensa de "la legitimitat moral de les diverses opcions sobre l'estructura política de Catalunya que es basin en el respecte de la dignitat inalienable de les persones i dels pobles i siguin defensades de forma pacífica i democràtica". També es refereixen a les eleccions al Parlament de Catalunya del 21 de desembre, amb una gran participació dels electors. "És necessari", diuen els bisbes, "que els parlamentaris escollits impulsin els mecanismes democràtics per a la formació d'un nou govern de la Generalitat que actuï amb sentit de responsabilitat envers tots els col·lectius del país, i especialment els més necessitats de superar les conseqüències de la crisi institucional, econòmica i social que vivim".

En la nota, els bisbes fan una crida a tothom "a fer un esforç per refer la confiança mútua dins d'una societat com la nostra en la qual es dona una gran pluralitat cultural, política i també religiosa. La cohesió social, la concòrdia, el sentir-nos propers els uns als altres i el respecte als drets de totes les persones que viuen a Catalunya han de ser un dels nostres objectius prioritaris en aquest moment".

Més actualitat

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté, 

POLÍTICA

Natxo Parra, advocat: "El treballador no té l'obligació de dir que farà vaga"

L'advocat laboralista del Col·lectiu Ronda manifesta que el dret de vaga és fonamental i cal tenir-hi un respecte escrupolós

8 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,