En directe

Cocodril Club

ESGLÉSIA CATALUNYA

Els bisbes es mostren preocupats per la presó preventiva de polítics i dirigents d'organitzacions socials

Els bisbes catalans, en la reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense celebrada Tiana, han acordat una nota en què mostren preocupació per la situació de…

Publicat: 16/02/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:30

Comparteix

Els bisbes catalans, en la reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense celebrada Tiana, han acordat una nota en què mostren preocupació per la situació de presó preventiva d'alguns antics membres del govern i d'alguns dirigents d'organitzacions socials i demanen "una reflexió serena sobre aquest fet en vistes a propiciar el clima de diàleg que tant necessitem i en la qual no es deixin de considerar les circumstàncies personals dels afectats".

"No podem ignorar ni menystenir que en relació amb Catalunya existeix un problema polític de primer ordre que obliga -diuen els bisbes- a cercar una solució justa a la situació creada que sigui mínimament acceptable per a tots, amb un gran esforç de diàleg des de la veritat, amb generositat i recerca del bé comú de tothom".

Els bisbes catalans reiteren la seva defensa de "la legitimitat moral de les diverses opcions sobre l'estructura política de Catalunya que es basin en el respecte de la dignitat inalienable de les persones i dels pobles i siguin defensades de forma pacífica i democràtica". També es refereixen a les eleccions al Parlament de Catalunya del 21 de desembre, amb una gran participació dels electors. "És necessari", diuen els bisbes, "que els parlamentaris escollits impulsin els mecanismes democràtics per a la formació d'un nou govern de la Generalitat que actuï amb sentit de responsabilitat envers tots els col·lectius del país, i especialment els més necessitats de superar les conseqüències de la crisi institucional, econòmica i social que vivim".

En la nota, els bisbes fan una crida a tothom "a fer un esforç per refer la confiança mútua dins d'una societat com la nostra en la qual es dona una gran pluralitat cultural, política i també religiosa. La cohesió social, la concòrdia, el sentir-nos propers els uns als altres i el respecte als drets de totes les persones que viuen a Catalunya han de ser un dels nostres objectius prioritaris en aquest moment".

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Kovacevic (Gipsy Balkan Orchestra): "El gran problema de la música tradicional és la paraula «tradicional»"

Ivan Kovacevic (Gipsy Balkan Orchestra)

Parlem amb Ivan Kovacevic, el contrabaixista de la banda Gipsy BalKan Orchestra, sobre el seu setè àlbum i la Balkan Reunion

22 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

Més espais sense fum: els experts avalen la nova llei antitabac

L'investigador Antoni Baena posa el focus en l'efecte nociu dels vapejadors i com aquests són una port d'entrada al tabac

22 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Cárcamo (Kulunka): "El llenguatge de les màscares és poderós"

Edu Cárcamo (Kulunka)

Parlem amb Edu Cárcamo, actor i membre de Kulunka, una companyia de teatre gestual que ofereix una trilogia al Festival Grec de Barcelona

21 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias