En directe

L'Evangeli del dia

ESGLÉSIA MÓN

Els bisbes japonesos condemnen les armes nuclears

Els bisbes del Japó han aprofitat el 73è aniversari dels bombardejos sobre les ciutats d’Hiroshima i Nagasaki (6 i 9 d’agost del 1945, respectivament) per…

7 agost 2018

Agência Ecclesia

Comparteix

Els bisbes del Japó han aprofitat el 73è aniversari dels bombardejos sobre les ciutats d’Hiroshima i Nagasaki (6 i 9 d’agost del 1945, respectivament) per fer una crida a posar fi a les armes nuclears.

“Els greus conflictes regionals, el terrorisme, l’amenaça de les armes nuclears, el problema dels refugiats, les diferents formes de discriminació i les disparitats econòmiques continuen amenaçant la pau de les persones d'arreu del món” ha dit l’arquebisbe de Nagasaki i president de la Conferència Episcopal Japonesa, Joseph Mitsuaki Takami.

Aquesta reflexió acompanya la iniciativa anual Deu Dies per la Pau, promoguda per recordar les víctimes dels bombardejos a finals de la Segona Guerra Mundial al Japó.

La Conferència Episcopal Japonesa ha tornat a demanar la prohibició de les armes nuclears perquè, segons Mons. Mitsuaki, “és forta la idea que les armes nuclears són necessàries per a la dissuasió. La possessió d’armes nuclears és, sobretot, responsable de la carrera armamentística que porta inevitablement a la dependència econòmica de la indústria d’armament i demanda militar, i modela la política”.

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció