En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

TURISME

Els bolivians atrapats al creuer ancorat a Barcelona haurien estat estafats

La presidenta de l'Associació Espartanas por la libertad de Bolivia, Yenny Ribera, ho ha confirmat i critica la gestió que van fer les autoritats malaguenyes amb els creueristes

4 abril 2024

Redacció

Comparteix

La presidenta de l'Associació Espartana de Cooperació Internacional, Yenny Ribera, assegura que els 69 bolivians atrapats dins d'un creuer al Port de Barcelona des de fa més de 48 hores han estat víctimes d'una estafa "d'una estructura molt forta", ja que al Brasil sí que van passar tots els controls sense cap problema.

L'exterior de l'MSC Poesia el gener de 2024, preparat per fer la volta al món 117 dies | ACN
L'exterior de l'MSC Poesia el gener de 2024, preparat per fer la volta al món 117 dies | ACN

Els 69 passatgers, 14 d'ells menors, van passar tots els controls al Brasil, des d'on van salpar, i també a Tenerife i Màlaga. A Andalusia, les autoritats ja no els van deixar baixar, però el creuer va continuar el seu viatge fins a la capital catalana. Segons Ribera, "les autoritats malaguenyes podrien haver trobat una solució i van decidir carregar el mort a Barcelona". La presidenta de l'Associació Espartana de Cooperació Internacional remarca que la comunitat autònoma tenia la jurisdicció per solucionar aquest conflicte, però com que "es trobaven enmig de la Setmana Santa" van decidir no fer-ho.

"Les autoritats de Màlaga podrien haver trobat una solució i van decidir carregar el mort a Barcelona"

A hores d'ara, el govern de Bolívia continua treballant amb les autoritats espanyoles i la naviliera. "El més important és salvaguardar els menors d'edat que es troben a bord". Per això, Ribera assegura que ells valoraran i analitzaran quina és la manera més eficaç de solucionar aquest conflicte.

"Ja sabem com són les lleis migratòries italianes"

Pel que fa a la resta de passatgers, la companyia els havia ofert viatjar de manera gratuïta fins a Roma, que és la pròxima destinació del viatge. Tot i això, Ribera confia que la situació es pugui arreglar a Catalunya, ja que tem que les lleis migratòries italianes puguin empitjorar la situació.

Entrevista a Yenny Ribera, presidenta de l'Associació Espartana de Cooperació Internacional, Yenny Ribera

0:00 / 0:00

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Siderland: "Volem demostrar que no som només un grup de cançons virals"

Siderland

Parlem amb Uri Plana i Roger Argemí, membres del grup Siderland, sobre l'èxit de la seva cançó 'Tutu Turú'

16 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

PAPA LLEÓ

Encarna Jordán: "Hem de ser humans i fer tot allò que es pugui per ajudar a la humanitat"

Jordán ens explica com va ser l'experiència de parlar amb Lleó XIV i la tasca de la Fundació Amaranta

16 juny 2026

Redacció