En directe

Sense distància

AUDIOS

Els cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro

"Més peix a la dieta significa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu l'experta en salut hormonal Marta León

4 gener 2024

Redacció

Comparteix

Nou any i tornen els propòsits. L'experta en salut hormonal Marta León ens en proposa cinc per tenir una bona salut hormonal.

1. Sotmetre'ns a la llum del dia uns minuts

2. Augmentar les grasses 'bones'

3. Fer exercici físic

4. Gestionar l'estrès

5. Cuidar-nos emocionalment

En aquesta conversa amb Núria Ros a La Caravana, León desenvolupa aquests cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro i ens aporta curiositats per millorar la nostra salut hormonal i, per tant, la nostra salut general i el benestar.

La primera llum del dia natural té beneficis per al nostre sistema neurològic, però també hormonal, perquè de manera natural fabriquem el cortisol, l'hormona de l'estrès, que en aquest cas té un efecte positiu en el nostre cos. També fabriquem serotonina, i tot fa que durant el dia estiguem millor, però també a la nit. "La primera llum solar ens ajuda a dormir".

Les grasses bones són els omega 3, que les trobem al peix, als pops, al marisc... És important afegir-los a la nostra dieta, igual que diverses llavors, l'advocat i l'oli d'oliva. Pensem sobretot en el peix! Augmentem el consum de peix a la setmana! Ajuda, a més, a baixar la inflamació, per tant, alleuja el dolor de qualsevol mena. "Més peix a la dieta suposa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu.

https://twitter.com/lacaravanaestel/status/1743251618265550873?s=20

Escolta l'entrevista aquí!

L'experta Marta León ens proposa cinc propòsit per millorar la salut hormonal

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció