En directe

De Sant Fructuós a Sant Pacià

AUDIOS

Els cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro

"Més peix a la dieta significa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu l'experta en salut hormonal Marta León

Publicat: 04/01/2024 10:20 Actualitzat: 18/01/2026 22:11 per Redacció

Comparteix

Nou any i tornen els propòsits. L'experta en salut hormonal Marta León ens en proposa cinc per tenir una bona salut hormonal.

1. Sotmetre'ns a la llum del dia uns minuts

2. Augmentar les grasses 'bones'

3. Fer exercici físic

4. Gestionar l'estrès

5. Cuidar-nos emocionalment

En aquesta conversa amb Núria Ros a La Caravana, León desenvolupa aquests cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro i ens aporta curiositats per millorar la nostra salut hormonal i, per tant, la nostra salut general i el benestar.

La primera llum del dia natural té beneficis per al nostre sistema neurològic, però també hormonal, perquè de manera natural fabriquem el cortisol, l'hormona de l'estrès, que en aquest cas té un efecte positiu en el nostre cos. També fabriquem serotonina, i tot fa que durant el dia estiguem millor, però també a la nit. "La primera llum solar ens ajuda a dormir".

Les grasses bones són els omega 3, que les trobem al peix, als pops, al marisc... És important afegir-los a la nostra dieta, igual que diverses llavors, l'advocat i l'oli d'oliva. Pensem sobretot en el peix! Augmentem el consum de peix a la setmana! Ajuda, a més, a baixar la inflamació, per tant, alleuja el dolor de qualsevol mena. "Més peix a la dieta suposa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu.

https://twitter.com/lacaravanaestel/status/1743251618265550873?s=20

Escolta l'entrevista aquí!

L'experta Marta León ens proposa cinc propòsit per millorar la salut hormonal

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Carme Milán i Miquel Mas Fiol: “Falten espectacles irreverents”

Carme Milán i Miquel Mas Fiol

Parlem amb el director Miquel Mas Fiol i l'actriu Carme Milán sobre 'Tot fent la Bella Helena', que inaugura els 50 anys del Teatre Lliure

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

Enric Aragonès: "Si els governs no s'hi posen, la crisi d'habitatge els passarà per sobre"

El Sindicat de Llogateres confia en què el Congrés aprovi el decret anidesnonaments, encara que creu que arriba tard

25 setembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Aniol Florensa Tort: “La barretina és un nexe d’unió entre homes perduts”

Aniol Florença

Parlem amb el guionista, director i escriptor Aniol Florensa Tort que publica 'L’illa de les barretines', una novel·la d'aventures basada en fets reals

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,