En directe

El Matí a Ràdio Estel

AUDIOS

Els cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro

"Més peix a la dieta significa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu l'experta en salut hormonal Marta León

4 gener 2024

Redacció

Comparteix

Nou any i tornen els propòsits. L'experta en salut hormonal Marta León ens en proposa cinc per tenir una bona salut hormonal.

1. Sotmetre'ns a la llum del dia uns minuts

2. Augmentar les grasses 'bones'

3. Fer exercici físic

4. Gestionar l'estrès

5. Cuidar-nos emocionalment

En aquesta conversa amb Núria Ros a La Caravana, León desenvolupa aquests cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro i ens aporta curiositats per millorar la nostra salut hormonal i, per tant, la nostra salut general i el benestar.

La primera llum del dia natural té beneficis per al nostre sistema neurològic, però també hormonal, perquè de manera natural fabriquem el cortisol, l'hormona de l'estrès, que en aquest cas té un efecte positiu en el nostre cos. També fabriquem serotonina, i tot fa que durant el dia estiguem millor, però també a la nit. "La primera llum solar ens ajuda a dormir".

Les grasses bones són els omega 3, que les trobem al peix, als pops, al marisc... És important afegir-los a la nostra dieta, igual que diverses llavors, l'advocat i l'oli d'oliva. Pensem sobretot en el peix! Augmentem el consum de peix a la setmana! Ajuda, a més, a baixar la inflamació, per tant, alleuja el dolor de qualsevol mena. "Més peix a la dieta suposa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu.

https://twitter.com/lacaravanaestel/status/1743251618265550873?s=20

Escolta l'entrevista aquí!

L'experta Marta León ens proposa cinc propòsit per millorar la salut hormonal

0:00 / 0:00

Més actualitat

PAPA FRANCESC

RELIGIÓ

VATICÀ

Oriol Junqueras: "L'església busca consolidar la seva influència a tot el món"

El líder d'ERC, Oriol Junqueras, atenent els mitjans a la Fira d'Abril de Barcelona

Entrevista a Oriol Junqueras, historiador vaticanista i president d’ERC

9 maig 2025

Redacció

Sense categoria

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Entrevista a Manuel Manonelles, analista, expert en relacions internacionals i professor associat de Relacions Internacionals de Blanquerna URL

9 maig 2025

RELIGIÓ

VATICÀ

Armand Puig: "El pensament del papa Lleó XIV és força diferent del de Trump"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Armand Puig, president de l'agència de la Santa Seu per la Qualitat a les Universitats i Facultats Eclesiàstiques

9 maig 2025

Redacció