En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

Els cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro

"Més peix a la dieta significa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu l'experta en salut hormonal Marta León

4 gener 2024

Redacció

Comparteix

Nou any i tornen els propòsits. L'experta en salut hormonal Marta León ens en proposa cinc per tenir una bona salut hormonal.

1. Sotmetre'ns a la llum del dia uns minuts

2. Augmentar les grasses 'bones'

3. Fer exercici físic

4. Gestionar l'estrès

5. Cuidar-nos emocionalment

En aquesta conversa amb Núria Ros a La Caravana, León desenvolupa aquests cinc propòsits d'any nou per tenir una salut hormonal de ferro i ens aporta curiositats per millorar la nostra salut hormonal i, per tant, la nostra salut general i el benestar.

La primera llum del dia natural té beneficis per al nostre sistema neurològic, però també hormonal, perquè de manera natural fabriquem el cortisol, l'hormona de l'estrès, que en aquest cas té un efecte positiu en el nostre cos. També fabriquem serotonina, i tot fa que durant el dia estiguem millor, però també a la nit. "La primera llum solar ens ajuda a dormir".

Les grasses bones són els omega 3, que les trobem al peix, als pops, al marisc... És important afegir-los a la nostra dieta, igual que diverses llavors, l'advocat i l'oli d'oliva. Pensem sobretot en el peix! Augmentem el consum de peix a la setmana! Ajuda, a més, a baixar la inflamació, per tant, alleuja el dolor de qualsevol mena. "Més peix a la dieta suposa un ibuprofèn menys durant la menstruació", diu.

https://twitter.com/lacaravanaestel/status/1743251618265550873?s=20

Escolta l'entrevista aquí!

L'experta Marta León ens proposa cinc propòsit per millorar la salut hormonal

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Josep Nualart: "L'operatiu de Puigdemont és una cadena de 'Bàrbares'"

Josep Nualart

Josep Nualart presenta 'Tres dies d’agost', una crònica periodística sobre el retorn del president Puigdemont a Catalunya

13 juny 2025

Redacció

POLÍTICA

"Els socis de govern ara tenen més capacitat de pressió"

Pedro Sánchez

Gema Sánchez, politòloga de la Universitat Complutens de Madrid, creu que sortiran més escàndols i que hi haurà un avançament electoral

13 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Plataformes contràries a l'ampliació de l'aeroport asseguren que el projecte "és un document molt 'cutre' i amb pocs detalls"

Aeroport del Prat

Elena Idoate, membre de les plataformes 'Ni un pam de terra' i 'Zeroport' assegura que l'ampliació és un instrument de propaganda.

13 juny 2025

Redacció