En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Els consells per evitar les trucades comercials

L'advocada de Català Reinón, Laura Serrano González, recomana inscriure's a la Llista Robinson

26 juny 2025

Redacció

Comparteix

Des del 7 de juny les empreses tenen prohibit fer trucades comercials des d'un número mòbil, però, en canvi, sí que les poden seguir a través de telèfons fixos. Per tal de poder-les evitar, l'advocada de Català Reinón, Laura Serrano González, recomana inscriure's a la Llista Robinson. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel explica que hem d'avisar a les companyies que estem a la llista i que si continuen trucant se'ls posarà una denúncia a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. "Entre tots els consumidors, al final l'agència actuarà en conseqüència i posarà la sanció corresponent", manifesta.

Per altra banda, detalla que les empreses només poden fer trucades de 9 a 21 h de dilluns a divendres i els dissabtes al matí. De totes maneres, l'advocada reconeix que sovint les companyies se salten la normativa i que si no hi ha un gran volum de denúncies en contra de les trucades comercials és més complicat que rebin alguna sanció.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Laura Serrano González

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alosa: "La música d’arrel també forma part de l’actualitat"

Alosa

Parlem amb les integrants d'Alosa, Giulietta Vidal i Irene Romo, sobre el seu primer disc 'El primer cant del matí' i el seu projecte musical

12 gener 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Juan Vicente Boo: "L'anunci del viatge de Lleó XIV l'espero cap el març"

L'excorresponsal de l'ABC al Vaticà, Juan Vicente Boo, explica els motius del possible viatge del Papa a Barcelona

12 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

L'Agència de Residus avisa que només es recull el 13% dels residus tèxtils

Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l’Agència de Residus de Catalunya, avisa que cal fer una reflexió sobre com consumim la roba

9 gener 2026

Redacció