Des de les 19:25 al Mirador de l'Actualitat us parlarem de l’ impacte social de la Quaresma i el sentit humà i cultural d’algunes tradicions i costums lligats a aquest temps del calendari cristià: La privació d’aliments, aficions o vicis perquè el valor estalviat sigui destinat a les persones necessitades.
El Mirador de l'Actualitat
Avui des del Mirador de l'Actualitat us fem aquesta pregunta: Veus algun sentit a les privacions i dejunis que es proposen per la Quaresma?
- Sí, sempre que no es quedin en normes i serveixin per ajudar els necessitats.
- Sí, quan hi ha un significat humà i bo per la salut pròpia i la dels altres.
- No. La Quaresma pot tenir un sentit purificador, però no calen aquests sacrificis.
Pot semblar que el dejuni, l’abstinència o altres privacions queden en desús o estan cridades a desaparèixer?
Durant el programa mantindrem col.loqui amb: Edgar Barrionuevo, membre fundador de ``Ayuno y Salud´´i expert en nutrició, Josep Maria Martí Bonet, canonge de la Catedral de Barcelona i Felip-Juli Rodríguez, delegat diocesà per al Catecumenat de l’Arquebisbat de Barcelona.
Més actualitat
ESGLÉSIA CATALUNYA
PAPA LLEÓ
RELIGIÓ
L'organització del viatge de Lleó XIV treballa per ampliar l'aforament de la vetlla de pregària

El director de Secretariat de Pastoral amb Joves de l'Arxidiòcesi de Barcelona destaca l'interès que ha despertat l'acte del Pontífex a l'Estadi Lluís Companys
11 maig 2026
Redacció, 


