En directe

La taula de l'Evangeli

ESGLÉSIA MÓN

"Els creients poden fer molt per l'acollida i la integració"

Líders de les principals religions del món es reuniran a partir del dia 14 de octubre per reflexionar sobre els valors de la unitat i…

10 octubre 2018

@rafasanahuja

Comparteix
Líders de les principals religions del món es reuniran a partir del dia 14 de octubre per reflexionar sobre els valors de la unitat i la concòrdia enfocats cap a múltiples aspectes de la societat actual. Serà a la ciutat de Bolonya, a Itàlia, dins del marc de la Trobada Internacional per la Pau, que aquest any compleix la seva 32a  edició. La trobada, organitzada i impulsada per la Comunitat de Sant Egidi, farà coincidir el seu acte inaugural amb la cerimònia de canonització del papa Pau VI i l'arquebisbe Oscar Romero, i s'allargarà durant 2 dies.
Així ho ha explicat a Ràdio Estel Jaume Castro, responsable des de 1989 de la Comunitat de Sant Egidi a Catalunya. En declaracions a l'espai Temps de Diàleg, Castro ha explicat que "la trobada porta al seu cromosoma aquest esperit de concòrdia, on persones  no solament religiosos, sinó també intel•lectuals no creients es posen una al acostat de l'altra, a la recerca de camins de pau". També ha declarat que "aquest any estarà molt centrada en el difícil moment actual que viu Europa, on es tornen a aixecar molts murs, sobretot amb Àfrica i la presència de refugiats i immigrants". Castro ha explicat que “el lema principal de la trobada serà justament Ponts de Pau, i que el gran objectiu de les jornades i els xerrades tindrà a veure amb aquest esperit d’estendre ponts i vies que arribin a les persones que queden marginades per les societats”.
La primera d'aquestes trobades va ser promoguda pel Papa Joan Pau II el 27 d'octubre de 1986, i es va celebrar a la ciutat d’Assis. En aquella ocasió, responent a seva crida, van resar i dejunar junts 150 representants de les dotze principals religions del món. Un alè de l'Esperit Sant per aconseguir harmonia i pau al món inspirat en el Germà Francesc. Una proposta per recórrer camins de trobada, de diàleg i amistat, primerament amb cristians de diverses denominacions i després amb tots els creients en Déu. Des d'aquell dia la iniciativa és coneguda com L'esperit d'Assis.

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció