En directe

L'Evangeli del dia

RÀDIO ESTEL

Els delictes a gent gran "empitjoren la seva salut i generen por"

Hem començat la Fórmula Estel aquest dimarts amb El Pensament del Dia de Francina Alsina, presidenta de La Taula del Tercer Sector, que ha destacat la…

12 desembre 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Hem començat la Fórmula Estel aquest dimarts amb El Pensament del Dia de Francina Alsina, presidenta de La Taula del Tercer Sector, que ha destacat la generositat del Nadal: “Cal que ens fem conscients que les entitats necessiten la nostra ajuda tot l'any. Hem de ser generosos tot l'any si realment ens creiem l'Evangeli”.
Aquest dilluns El Periódico de Catalunya explicava que els delinqüents s’estan especialitzant en la creixent població d'avis. Furts, robatoris al domicili, estrebades, estafes i maltractament familiar són els principals delictes que pateixen els jubilats. Les persones grans pateixen gairebé el 10% del total dels delictes que es denuncien anualment. El Director Gerent de la Fundació Amics de la Gent Gran, Albert Quiles, ha comentat aquesta realitat: “Quan van a retirar la pensió al caixer o quan els hi estiren, cauen, i això empitjora la seva salut i fa que tinguin por de sortir al carrer”. Quiles ha parat especial atenció en el maltractament psicològic i en la seva denúncia, i sobre l’augment de l’esperança de vida: “Malauradament molta gent no s’esperava viure tants anys: la generació actual ha viscut molt més que els seus pares. Situacions de soledat no esperada, perquè han sobreviscut a la parella, o fins i tot, als fills”.
 
El canvi de l’ambaixada dels Estats Units de Tel Aviv a Jerusalem ha estat el tema de El Comentari de l’Actualitat de l’advocat i mediador Jordi Palou-Loverdos: “No és sorpresa, perquè formava part de les propostes polítiques del senyor Trump. Però des d’un paper de mediador, sovint es presenta com imparcial, però respón a interessos molt concrets dels Estats Units. No és un missatge que vagi molt en la línea d’una posició realment imparcial i neutral amb el conflicte”, ha declarat Palou-Loverdos.
Hem acabat aquesta primera hora de la Fórmula Estel amb Remeis de Frare, secció setmanal de Fra Valenti Serra, que ens ha parlat de la xicòria, la mare de l’escarola. 
Àudio 1a hora Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Yung Rajola: “Hem d’acostumar el públic a l’accent lleidatà”

Yung Rajola

Parlem amb l’artista Yung Rajola sobre el seu nou disc 'El món no està fet per als romàntics', el final de la seva trilogia conceptual

4 juny 2026

Redacció

SOCIETAT

VOLUNTARIAT

En Bici Sense edat: el voluntariat que combat la solitud sobre rodes

en bici sense edat

Parlem amb els responsables i beneficiaris d'aquest projecte que ofereix passejades en tricicle a persones grans o amb mobilitat reduïda

4 juny 2026

Redacció

Sense categoria

La fèrula que uneix Gaudí i Lleó XIV: un símbol de la universalitat de la Sagrada Família

La fèrula arriba dilluns al Palau Episcopal de Barcelona, amb el dubte de si el Pontífex l'utilitzarà durant la missa de la Sagrada Família

4 juny 2026

Redacció