En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Els delictes a gent gran "empitjoren la seva salut i generen por"

Hem començat la Fórmula Estel aquest dimarts amb El Pensament del Dia de Francina Alsina, presidenta de La Taula del Tercer Sector, que ha destacat la…

12 desembre 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Hem començat la Fórmula Estel aquest dimarts amb El Pensament del Dia de Francina Alsina, presidenta de La Taula del Tercer Sector, que ha destacat la generositat del Nadal: “Cal que ens fem conscients que les entitats necessiten la nostra ajuda tot l'any. Hem de ser generosos tot l'any si realment ens creiem l'Evangeli”.
Aquest dilluns El Periódico de Catalunya explicava que els delinqüents s’estan especialitzant en la creixent població d'avis. Furts, robatoris al domicili, estrebades, estafes i maltractament familiar són els principals delictes que pateixen els jubilats. Les persones grans pateixen gairebé el 10% del total dels delictes que es denuncien anualment. El Director Gerent de la Fundació Amics de la Gent Gran, Albert Quiles, ha comentat aquesta realitat: “Quan van a retirar la pensió al caixer o quan els hi estiren, cauen, i això empitjora la seva salut i fa que tinguin por de sortir al carrer”. Quiles ha parat especial atenció en el maltractament psicològic i en la seva denúncia, i sobre l’augment de l’esperança de vida: “Malauradament molta gent no s’esperava viure tants anys: la generació actual ha viscut molt més que els seus pares. Situacions de soledat no esperada, perquè han sobreviscut a la parella, o fins i tot, als fills”.
 
El canvi de l’ambaixada dels Estats Units de Tel Aviv a Jerusalem ha estat el tema de El Comentari de l’Actualitat de l’advocat i mediador Jordi Palou-Loverdos: “No és sorpresa, perquè formava part de les propostes polítiques del senyor Trump. Però des d’un paper de mediador, sovint es presenta com imparcial, però respón a interessos molt concrets dels Estats Units. No és un missatge que vagi molt en la línea d’una posició realment imparcial i neutral amb el conflicte”, ha declarat Palou-Loverdos.
Hem acabat aquesta primera hora de la Fórmula Estel amb Remeis de Frare, secció setmanal de Fra Valenti Serra, que ens ha parlat de la xicòria, la mare de l’escarola. 
Àudio 1a hora Fórmula Estel

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció