En directe

La veu de Sant Feliu

RÀDIO ESTEL

“Els governs són per servir, no pas per servir-se, com deia el Papa”

El periodista i escriptor Lluís Foix ha fet aquest dimarts, des del programa 'A primera hora' de Ràdio Estel, la seva valoració de l’actualitat política…

Publicat: 07/04/2020 13:20 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
El periodista i escriptor Lluís Foix ha fet aquest dimarts, des del programa 'A primera hora' de Ràdio Estel, la seva valoració de l’actualitat política que ens envolta en aquesta gran crisi sanitària de la Covid19. Foix ha destacat que “hi ha una sensació col·lectiva d'inseguretat que havia desaparegut els últims anys ja que, després de les guerres, hi ha hagut un llarg episodi d’estabilitat i seguretat que ens feia pensar que tot era possible”. El periodista ha puntualitzat que “ara aquestes generacions descobreixen com som de vulnerables”.
Pel que fa a les gestions polítiques, el també escriptor ha fet referència a la gestió de Boris Johnson com a primer ministre al Regne Unit. Ha comentat que “ha estat caòtica, com la de Donald Trump i molts altres líders". Foix ha dit que desitja a Johnson "una ràpida recuperació tot i que, fins fa pocs dies, deia a la gent que no fes cas a les advertències que transmetia el món sanitari d’una manera molt categòrica”. En aquesta línia, ha afegit que el primer ministre britànic “ha canviat radicalment els últims deu dies, una evolució semblant a la dels Estats Units, on ha passat el mateix i ara hi ha molts morts”. 
En referència al món asiàtic, i a la Xina en particular, Lluís Foix també ha comentat que “potser haurem de refer la idea que hem d’anar a comprar allà on és més econòmic, perquè Europa s’ha oblidat que també podia fabricar”. En definitiva, el també exdirector de 'La Vanguardia digital' ha volgut deixar palès que “s’hauran de repensar la política i els governs". Foix ha conclòs que "el primer deure que han d’assumir els governs és el de servir els ciutadans, servir i no pas servir-se, com deia el Papa Francesc ara fa pocs dies”.
Les vostres dades romanen desades a la BDGAAB. Per exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició podeu dirigir-vos a dpd@arqbcn.cat, tot fent menció expressa del departament o delegació de l’Arquebisbat que tracta les vostres dades, a fi de  poder-vos atendre amb la màxima eficàcia i celeritat.
Pots tornar a escoltar AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Nuria Mencía: "S'ha de parlar de la mort sense por"

Núria Mencía

Parlem amb l'actriu Nuria Mencía sobre 'La última noche con mi hermano', una tragicomèdia escrita i dirigida per Alfredo Sanzol

23 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,