A la diòcesis de Padua, al nord d’Itàlia, hi viuen, en un territori molt ample, 1 milió de persones en dues zones separades. Al juny començarà un Sínode que volen que sigui “amb els joves” i no “sobre els joves”, ara que el pròxim Sínode dels Bisbes de l’Església, a l’octubre del 2018, estarà centrat en els joves. Per això, el bisbe va preguntar a tots els joves, també els que no són cristians, com traduirien la paraula Sínode.
La psicòloga Leticia Soberon ho ha explicat a la secció #LaTria de la Fórmula Estel: "El divendres 17 de febrer vam dur a terme aquest experiment que va consistir en què, més de 100 joves, dispersos en diferents punts de la regió, a les parròquies, cases, alguns a 200 km de la capital, i amb l’animació d’un actor molt conegut allà, Gaetano Ruocco Guadagno, per Youtube Direct, van donar suggerències de com explicar la paraula Sínode a joves de la seva edat que estan en un altre planeta, que no van a l'Església".
I aquestes són les propostes que van fer els joves: Work in progress, Sí al nodo, Walk together, Compartir el camí, Viatge, Novetat i Itinerari Comú.
La co-fundadora del Innovation Center for Collaborative Inteligence, Leticia Soberon, explica que aquest experiment comporta un canvi en la mentalitat eclesial: “El bisbe, que va iniciar això òbviament, es transforma en un líder que pregunta, no només que dóna respostes, que les té”.
El Sínode, dirigit a joves d'entre 18 a 35 anys, comença el 3 de juny i acaba el 19 de maig del 2018.
Escolta La Tria de Letícia Soberon (minut 15)
Més actualitat
Sense categoria
Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions
11 juliol 2025