En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

Els nutricionistes demanen que els aliments ultra processats siguin difícils de comprar

El sistema NOVA revela que tant a Europa com a Amèrica el consum dels aliments ultra processats representen entre el 25% i el 60% de l‘aportació energètica de la dieta.

20 desembre 2021

Comparteix

Per desencallar l’aprovació dels pressupostos 2022, fa uns dies, el Govern de la Generalitat i En Comú Podem van arribar a un pacte que permetia tirar endavant els comptes sense el suport de la CUP. Entre altres acords, el pacte pressupostari també contempla un nou impost sobre els aliments ultra processats.

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', la professora del grau de nutrició humana i dietètica de la Universitat Ramon Llull, Noemi Cuenca, ha fet una crida a millorar els hàbits nutricionals i dietètics de la població i ha demanat que “pel bé de la salut, els aliments processats siguin difícils de comprar, d’arribar a casa nostra”. 

Pel que fa als productes de caràcter ecològic, deixant de banda la fruita o els fruits secs, entre altres, Cuenca ha explicat que aquest tipus d’aliments també poden contenir ingredients processats, tot i que en menor mesura. 

Segons el sistema de classificació dels aliments NOVA, el consum dels aliments ultraprocessats ha augmentat notablement a tot el món des de fa unes dècades. De fet, a Europa i a Amèrica representen entre el 25% i el 60% de l‘aportació energètica de la dieta. La nutricionista insisteix que els aliments processats no haurien d’estar en l’alimentació de ningú i, si no es pot evitar, que el seu consum sigui el més ocasional possible. 

Entrevista a Noemi Cuenca, dietista i nutricionista i professora del grau de nutrició humana i dietètica de la Universitat Ramon Llull

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

Eric del Arco: "Les llibreries som espais de socialització, de cultura i de trobada"

El president del Gremi de Llibreters valora com en el sector sempre hi ha relleu malgrat patir diverses crisis

4 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Lloveras i Oscar Fabrés: "El teatre ha de ser un acompanyament emocional"

Edu Lloveras i Oscar Fabrés

Parlem amb el director Oscar Fabrés i l'actor Edu Lloveras sobre 'Una Cançó Llunyana', que torna a la Sala Dau Al Sec fins al 15 de febrer

4 febrer 2026

Redacció

HABITATGE

SOCIETAT

Confederació Sindical d'Habitatge: "Les sancions són baixíssimes i no ataquen l'arrel del problema"

Marta Espriu, portaveu de la Confederació, valora com a insuficients les primeres sancions a propietaris de pisos perquè incompleixen la llei

4 febrer 2026

Redacció