En directe

El Matí a Ràdio Estel

CULTURA

Els pares i mares de les escoles cristianes defensen el català com a llengua vehicular

En un comunicat emès per donar veu als més dede 250.000 alumnes que representa, la Confederació Cristiana d’Associacions dePares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC)…

20 febrer 2018

Macià Grau

Comparteix

En un comunicat emès per donar veu als més dede 250.000 alumnes que representa, la Confederació Cristiana d’Associacions dePares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) ha deixat clar que seguiràdefensant el model d’immersió lingüística en català, rebutjant així lapossibilitat d’inclusió d’una casella a les inscripcions escolars per a la triade la llengua vehicular.

Aquest missatge ha arribat després que elgovern espanyol anunciés que es planteja posar fi a la immersió lingüística aCatalunya, decisió que la CCAPAC rebutja totalment.

La Confederació Cristiana ha argumentat que l’eleccióde la llengua vehicular esdevindria un element de segregació entre els alumnes,que posaria en risc la convivència a les escoles i a les comunitats educatives,i generaria problemes organitzatius de magnitud.

D’altra banda, també ha volgut deixar clar quecreu en un model que respecti la preeminència del català com a llengua pròpiade Catalunya però que garanteixi unes competències satisfactòries tant encatalà com en castellà. 

Més actualitat

SOCIETAT

La funícula: clau per determinar que el projecte de Xalet de Catllaràs és de Gaudí

Un nou estudi mostra que el reusenc en va ser el dissenyador, però que la construcció va anar a càrrec d'altres arquitectes

20 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Miguel Ángel Jordán: "S'ha devaluat el concepte de l'amor"

L'escriptor presenta el seu nou llibre 'Todo lo que Jane Austen me enseñó sobre el amor'

20 febrer 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Marc Martínez i Bruna Cusí: "L'empatia és la base de la feina actoral"

Cartell del trailer de Balandrau

Parlem amb Marc Martínez i Bruna Cusí sobre 'Balandrau: Vent Salvatge', el film dirigit per Fernando Trullols sobre la tragèdia del 2000

20 febrer 2026

Redacció