En directe

Matines

CULTURA

Els pares i mares de les escoles cristianes defensen el català com a llengua vehicular

En un comunicat emès per donar veu als més dede 250.000 alumnes que representa, la Confederació Cristiana d’Associacions dePares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC)…

20 febrer 2018

Macià Grau

Comparteix

En un comunicat emès per donar veu als més dede 250.000 alumnes que representa, la Confederació Cristiana d’Associacions dePares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) ha deixat clar que seguiràdefensant el model d’immersió lingüística en català, rebutjant així lapossibilitat d’inclusió d’una casella a les inscripcions escolars per a la triade la llengua vehicular.

Aquest missatge ha arribat després que elgovern espanyol anunciés que es planteja posar fi a la immersió lingüística aCatalunya, decisió que la CCAPAC rebutja totalment.

La Confederació Cristiana ha argumentat que l’eleccióde la llengua vehicular esdevindria un element de segregació entre els alumnes,que posaria en risc la convivència a les escoles i a les comunitats educatives,i generaria problemes organitzatius de magnitud.

D’altra banda, també ha volgut deixar clar quecreu en un model que respecti la preeminència del català com a llengua pròpiade Catalunya però que garanteixi unes competències satisfactòries tant encatalà com en castellà. 

Més actualitat

HABITATGE

Confederació Sindical d’Habitatge: "Vivim en un sistema en què és impossible tenir un sostre digne"

Marta Espriu, portaveu de l'entitat, alerta que la negativa a l'escut social pot reactivar el procés de desnonament a 13.000 famílies catalanes

27 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Guillamino: "No li demanem tant a l'art"

Guillamino

Parlem amb el músic Guillamino sobre 'Erra & Bé', el seu setè disc després de set anys d'absència del món musical

27 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Lluc Salellas: "Les ciutats catalanes viuen un creixement sobtat de persones sense llar"

L'alcalde de Girona destaca el discurs constructiu que han mantingut les entitats socials davant de l'agressió a una persona sense llar

27 febrer 2026

Redacció