En directe

Matines

CULTURA

Els pares i mares de les escoles cristianes defensen el català com a llengua vehicular

En un comunicat emès per donar veu als més dede 250.000 alumnes que representa, la Confederació Cristiana d’Associacions dePares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC)…

20 febrer 2018

Macià Grau

Comparteix

En un comunicat emès per donar veu als més dede 250.000 alumnes que representa, la Confederació Cristiana d’Associacions dePares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC) ha deixat clar que seguiràdefensant el model d’immersió lingüística en català, rebutjant així lapossibilitat d’inclusió d’una casella a les inscripcions escolars per a la triade la llengua vehicular.

Aquest missatge ha arribat després que elgovern espanyol anunciés que es planteja posar fi a la immersió lingüística aCatalunya, decisió que la CCAPAC rebutja totalment.

La Confederació Cristiana ha argumentat que l’eleccióde la llengua vehicular esdevindria un element de segregació entre els alumnes,que posaria en risc la convivència a les escoles i a les comunitats educatives,i generaria problemes organitzatius de magnitud.

D’altra banda, també ha volgut deixar clar quecreu en un model que respecti la preeminència del català com a llengua pròpiade Catalunya però que garanteixi unes competències satisfactòries tant encatalà com en castellà. 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Júlia Colom: "Les plataformes digitals no ajuden a entendre la profunditat d'un disc"

Parlem amb la cantautora mallorquina Júlia Colom sobre el seu segon disc, 'Paradís', un viatge que ens obre la porta al seu món ple de matisos

6 febrer 2026

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La sentència del TJUE: "És una victòria de Puigdemont però no és clar que pugui canviar l'estatus jurídic"

El Catedràtic Joan Lluís Pérez Francesch considera que la sentència del TJUE pot tenir una influència moral sobre els jutges

6 febrer 2026

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Mireia Angerri, Mans Unides: "La fam és la punta de l'iceberg de la pobresa"

Mans Unides engega aquest diumenge la seva campanya anual amb el lema "Declara la guerra a la fam"

6 febrer 2026

Redacció