En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

"Els poders fàctics que manen aquí són les entitats financeres"

Arcadi Oliveres, economista i activista social, Ignasi Farreres, exconseller i president del Centre d'Estudis Econòmics i Socials (CEES), i Raquel Parici, experta en finances i col·laboradora del…

9 novembre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Arcadi Oliveres, economista i activista social, Ignasi Farreres, exconseller i president del Centre d'Estudis Econòmics i Socials (CEES), i Raquel Parici, experta en finances i col·laboradora del Bisbat de Vic, han analitzat aquest divendres, des del programa El Mirador de l'actualitat, els vaivens en el pagament de l’impost sobre les hipoteques. Farreres ha dit que "la solució de fer pagar l'impost a la banca és justa". Igualment ha valorat positivament "que es constitueixi una comissió de protecció dels clients, que haurà de ser seriosa, com altres organismes que vetllen perquè no hi hagi pràctiques inadequades". Per la seva banda, Oliveres ha lamentat que "tot aquest cas demostra que, a l'Estat espanyol, els poders fàctics que manen són les entitats financeres, a les quals se sotmet fins i tot el Poder Judicial". En aquesta línia, ha dit que "el govern espanyol fa bé d'imposar-se per la via executiva", i ha defensat que "s'apliquin almenys els quatre anys d'efecte retroactiu que es marquen en les revisions dels impostos"

Raquel Parici ha expressat els seus dubtes sobre el fet "que sigui realment el client el qui s'estalviï aquest cost, el de l'impost". També ha assegurat que "s'ha fet una bola molt grossa d'un tema sobre el qual no hi havia una demanda social important, ni una reivindicació destacada". Finalment, destaquem que tant Ignasi Farreres com sobretot Arcadi Oliveres han qüestionat el sistema judicial actual a Espanya, que massa sovint compromet la separació de poders.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest divendres 9 de novembre.

Finalment la banca pagarà aquest tribut després que el govern espanyol anunciés dimecres i aprovés aquest mateix dijous, en Consell de Ministres, un canvi legal per fer-ho possible: El Tribunal Suprem havia culminat la seva marxa enrere en decidir que fos el client qui assumís el cost i no pas la banca, com havia determinat uns dies abans. Estem davant un enrenou sense precedents que s’ha hagut d’aclarir canviant la norma des del poder executiu.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Josep Nualart: "L'operatiu de Puigdemont és una cadena de 'Bàrbares'"

Josep Nualart

Josep Nualart presenta 'Tres dies d’agost', una crònica periodística sobre el retorn del president Puigdemont a Catalunya

13 juny 2025

Redacció

POLÍTICA

"Els socis de govern ara tenen més capacitat de pressió"

Pedro Sánchez

Gema Sánchez, politòloga de la Universitat Complutens de Madrid, creu que sortiran més escàndols i que hi haurà un avançament electoral

13 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Plataformes contràries a l'ampliació de l'aeroport asseguren que el projecte "és un document molt 'cutre' i amb pocs detalls"

Aeroport del Prat

Elena Idoate, membre de les plataformes 'Ni un pam de terra' i 'Zeroport' assegura que l'ampliació és un instrument de propaganda.

13 juny 2025

Redacció