En directe

La nit és nostra

RÀDIO ESTEL

Els rastrejadors de Ferroser denuncien unes pèssimes condicions laborals

Els treballadors de Ferroser, filial de Ferrovial, encarregats de rastrejar els casos de Covid19, estan de vaga des d’aquest dimarts per denunciar el tracte que…

Publicat: 27/01/2021 14:55 Actualitzat: 13/10/2021 20:28

Comparteix
Els treballadors de Ferroser, filial de Ferrovial, encarregats de rastrejar els casos de Covid19, estan de vaga des d’aquest dimarts per denunciar el tracte que han rebut durant aquests darrers mesos i  després que el 31 de gener se’ls acabarà el contracte, sense que Salut pugui subrogar-lo. Des del Departament, només els hi han ofert, a partir de febrer, entrar en una borsa de treball. La vaga està convocada per el sindicat IAC-CATAC i la Candidatura Autònoma de Treballadors i Treballadores de l’Administració de Catalunya, que formem part de la Intersindical Alternativa de Catalunya. Carolina Soto Aliaga, membre del sindicat, ha explicat aquest dimecres, al programa ‘A Primera Hora’ de Ràdio Estel, que “es convoca una vaga com aquesta quan s’esgoten totes les vies” i quan l’interlocutor, la Generalitat, no vol negociar les condicions. 
Soto ha destacat que el seu col·lectiu planteja un marc que “considera més juste tant per als treballadors i treballadores com per a la salut pública”. La dirigent sindical ha explicat que “els perfils majoritaris dels treballadors són universitaris dels últims cursos, prou preparats per dur a terme la feina de rastrejadors”. Segons Carolina Soto, “s’han realitzat torns de 8 a 12 hores de feina en condicions que no són òptimes, amb errors d’organització i d’aplicació, que no són fruit de la plantilla”. 
A més, la membre del sindicat convocant de la vaga ha assegurat a Ràdio Estel que han hagut de treballar “sota condicions pèssimes, com ara compartir dos banys per a 200 persones, utilitzar sales de menjador de 10 metres quadrats o haver de dinar sota escales d’emergència”, tot amb “zero mesures anticovid”. Soto ha conclòs que és "un insult" que se'ls ofereixi una borsa de treball “quan s’han deixat la pell, tant físicament com emocionalment, després d'haver realitzat més d'1,5 milions de trucades".
Pots tornar a escoltar AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas: "Si volem que la indústria del musical a casa nostra begui també de les nostres històries, s’ha de fer des de la base"

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas

Parlem amb Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas sobre 'Un refugi al sol', un musical de creació pròpia que és un cant a la llibertat

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,