En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

Els trasllats dels jutges de Catalunya alenteixen molt el sistema judicial

La magistrada Montserrat Raga veu en bons ulls recuperar el sistema de beques per als opositors que impulsarà la Generalitat a principis de 2023 per revertir la situació que es viu a Catalunya

28 abril 2022

Redacció

Comparteix

La Generalitat impulsarà a partir de 2023 un sistema de beques per als opositors a la magistratura, una iniciativa recuperada per dirigir les vocacions i com a intent de revertir els problemes del sistema judicial a Catalunya.

El sistema judicial a Catalunya

La magistrada Montserrat Raga, en una entrevista a Ràdio Estel, ha vist amb bons ulls recuperar el sistema de beques. "És una bona opció", ha dit de les ajudes del Govern, que en 4 anys té previst que hi hagi 200 becats que rebin gairebé 1.000 € al mes. L'objectiu és que hi hagi més jutges catalans, que coneguin el seu entorn, parlin la llengua i no demanin el trasllat.

Pel que fa a la situació judicial que es viu a Catalunya, Raga ha remarcat que hi ha molts casos que es van eternitzant i només un 8% de les sentències es fan en català. "Hi ha més jutges de fora de Catalunya i, els que venen, només s'hi estan una temporada, després demanen el trasllat i, aleshores, aquell cas que ha quedat pendent s'ha de tornar a estudiar des del principi per un altre jutge. I això alenteix i molt el sistema", ha conclòs la magistrada.

"Hi ha més juges de fora de Catalunya que s'hi estan una temporada i demanen el trasllat al seu lloc de naixement. Aleshores, el cas que queda pendent, l'ha de tornar a estudiar un altre jutge"

Aportació de magistrats al sistema judicial

Catalunya mai ha aportat un volum significatiu de magistrats al sistema judicial espanyol, tot i ser la segona comunitat amb més població. Dels 161 aspirants a jutge que han entrat aquest any a l'Escola Judicial, només 14 són catalans. Hi ha comunitats amb menys població que aporten més jutges al sistema.

En l'entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', la magistrada, Montserrat Raga, ha justificat la manca de jutges al país perquè, en general, opositar costa. Raga creu que la joventut vol resultats de manera immediata i la certesa que acabi aprovant. "Estudiar és car. En l'àmbit econòmic no tothom es pot permetre passar-se una llarga temporada estudiant i no rebre ingressos. A més, també hi ha unes despeses com les de menjar, viure i, entre altres, pagar un preparador que s'han d'assumir d'alguna manera", ha afegit.

Entrevista a Montserrat Raga, magistrada del jutjat contenciós 5 de Barcelona i membre d'Àgora Judicial

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

N'Gai N'Gai: "Si toquem és perquè algú en rebi un impacte positiu"

N'Gai N'Gai

Parlem amb Jordi Bastard i Paco Garcia de N’Gai N’Gai sobre el seu comiat, la gira dels grans èxits i la seva trajectòria

12 setembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Bea Fernández (Arrels): "Les persones sense llar s'han d'atendre a les ciutats on viuen"

Bea Fernández

La directora d'Arrels Fundació reprova els discursos d'odi amb què s'estan trobant

12 setembre 2025

Redacció

ESPORTS

SOCIETAT

Les protestes propalestines marquen La Vuelta ciclista a Espanya

Protestes a La Vuelta

Roger Castillo, membre del pòdcast 'L'etapa reina' de Ràdio Molins comprèn les manifestacions propalestines a la Vuelta

12 setembre 2025

Redacció