En directe

Cocodril Club

PAPA LLEÓ

Emilio Morenatti, autor de la foto viral de Lleó XIV amb un nen: "Si commou ara, encara ho farà més d'aquí a 20 anys"

El fotògraf destaca que en aquell precís moment es va congelar el temps en una experiència "casi mística"

17 juny 2026

Redacció

Comparteix
Foto: Inés Baucells

Una de les fotos que més es recordarà del viatge de Lleó XIV a Catalunya serà la del Pontífex amb el Joaquim, un nen de 7 anys amb qui va tenir un instant d'interacció durant la Vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic. "És difícil endevinar quines tindran llarg recorregut, però les que en tenen venen acompanyades d'una emoció", comenta Emilio Morenatti, autor de la instantània. Alhora, subratlla que en aquell precís moment es va congelar el temps. "És una qüestió quasi mística", comenta.

Autor: Emilio Morenatti
Autor: Emilio Morenatti

El fotògraf va aconseguir contactar amb els seus pares després de fer una crida a través de les xarxes socials. "Vaig començar a tenir la necessitat de donar un recorregut a la fotografia", afirma. Aquella mateixa nit ja va rebre un missatge d'ells i van mantenir una conversa telefònica "molt emocionant". A més, sosté que "si la foto commou ara, encara ho farà més d'aquí a 20 anys".

Morenatti també ha explicat a El Matí a Ràdio Estel com va aconseguir fer la fotografia. Així, diu que va poder sortir de la zona reservada per a fotògrafs i endinsar-se entre el públic. Alhora, va quedar "fascinat" del caliu humà del Papa i del seu contacte amb la gent.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Emilio Morenatti

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Siderland: "Volem demostrar que no som només un grup de cançons virals"

Siderland

Parlem amb Uri Plana i Roger Argemí, membres del grup Siderland, sobre l'èxit de la seva cançó 'Tutu Turú'

16 juny 2026

Redacció