En directe

L'Evangeli del dia

AUDIOS

SOCIETAT

"Per fer una fita com a aquesta s'ha d'estar molt tocat per la Tramuntana"

Tres empordanesos 'conquereixen' l'Antàrtida amb bicicleta aquàtica! Un d'ells, Josep Rubau, explica a Ràdio Estel l'aventura

10 abril 2024

Redacció

Comparteix
Imatge de l'aventura a l'Antàrtida amb pàdels surf amb pedals | FOTO: Nacho Cembellin Rafa Ruiz
Imatge de l'aventura a l'Antàrtida amb pàdels surf amb pedals | FOTO: Nacho Cembellin Rafa Ruiz

Tres empordanesos van decidir anar a l'Antàrtida en una bicicleta aquàtica. Josep Rubau, l'inventor d'una mena de pàdel surf amb pedals fabricat a Roses sota el paraigua de la marca Red Shark Bikes i dos amics de la infància van imaginar aquest viatge fa 30 anys. Quan el pàdel surf amb pedals va estar prou desenvolupat, van decidir fer el somni, realitat.

L'aventura, combinant el pàdel i un veler, els ha encantat, segons ha dit Rubau a La Caravana de Ràdio Estel, però no hi tornarien; i és que, asseguren, "s'ha d'estar molt tocat per la Tramuntana" per fer això. "No teníem consciència del que significava".

Onades de tres o quatre metres

Tot i que són esportistes amants del ciclisme i van estar un any entrenant-se, Rubau i els seus amics van patir de valent en travessar el passatge de Drake, el mar que separa l'Amèrica del Sud i l'Antàrtida. "És el mar més perillós que hi ha en el planeta, amb onades de tres o quatre metres".

L'amenaça d'una foca lleopard

La possibilitat de traslladar-se en un mitjà sostenible i gens sorollós lliscant entre els icebergs ha fet que hagin vist "moltíssims animals", i molt a prop: balenes "a centenars", foques, pingüins i orques. Però van sentir que la seva vida corria perill en trobar-se, cara a cara, amb una foca lleopard, un dels més grans depredadors de l'Antàrtida. "Per sort, no ens va mossegar la taula, que és inflable"

"Per sort, la foca lleopard no ens va mossegar el pàdel surf, que és inflable"

Una aventura que es convertirà en un documental

Josep Rubau i la resta d'expedicionaris estan generant un documental que sortirà a la tardor o l'hivern d'enguany. No obstant això, no cal que esperis fins aleshores per conèixer la seva travessia!

ESCOLTA L'ENTREVISTA

Entrevista amb Josep Rubau, un dels tres empordanesos que han 'conquerit' l'Antàrtida amb bicicletes aquàtiques

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

TV I SÈRIES

Anna Callís: "A Masterchef has d'estar entregada al joc"

Anna Callís

Entrevistem a Anna Callís, comunicadora i finalista de Masterchef, sobre l'aventura que l’ha portat de les xarxes a la televisió

11 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions

11 juliol 2025

SOCIETAT

Ecologistes de Catalunya asseguren que el Departament d'Agricultura menteix en la prevenció de l'incendi a la Segarra

L'entitat deuncia que el Departament va baixar el pla de prevenció a Alfa 2

11 juliol 2025

Redacció