En directe

La Missa de cada dia

PROGRAMES

"En 38 països, hi ha violacions greus de la llibertat religiosa"

Marta García, representant d’Ajuda a l’Església Necessitada a Barcelona i membre del Comitè de Redacció de l'Informe sobre Llibertat Religiosa al Món, Salvador Aragonès, periodista i…

Publicat: 22/11/2018 19:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
Marta García, representant d’Ajuda a l’Església Necessitada a Barcelona i membre del Comitè de Redacció de l'Informe sobre Llibertat Religiosa al Món, Salvador Aragonès, periodista i professor emèrit de la Universitat Internacional de Catalunya, i Jorge Martínez, professor de la Universitat Abat Oliba, han analitzat aquest dijous, des del programa El Mirador de l'actualitat, la situació dels creients i la situació de persecució, discriminació o intolerància que pateixen sovint. Segons l'informe bianual elaborat per Ajuda a l'Església Necessitada i presentat aquests dies en diverses ciutats (a Barcelona aquest divendres), el 61 per cent de la població mundial viu en països on no es respecta la llibertat religiosa, bàsicament en 38 països on es cometen violacions importants d'aquest dret humà bàsic. Marta García ha explicat que "l'informe no fa només la fotografia de cada país, sinó que ofereix una visió general". Sobre la preocupant dada, la representant d'AEN ha recordat que "són milions de perseguits que viuen en pocs països, 38, que representen un 20 per cent de les nacions però que presenten violacions greus d'aquest dret". Igualment ha comentat que "hi ha quatre graus de manca de llibertat: la intolerància, la discriminació, la persecució amb violència i finalment el genocidi". 
Per la seva banda, Salvador Aragonés ha dit que "la situació de persecució religiosa empitjora globalment, segons aquest informe, amb alguna excepció, com ara Síria i l'Iraq". En aquesta línia, ha afegit que "si no es respecta la llibertat religiosa, es violen tots els altres àmbits". Jorge Martínez ha posat l'exemple del bisbe "Juan José Aguirre, bisbe de Bangassou, a la República Centreafricana, que precisament és un referent de la importància de les creences en el valor de la llibertat".
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dijous 22 de novembre.
L'anàlisi que ofereix l'Informe sobre Llibertat Religiosa, amb informació completa i actualitzada sobre el compliment d’un dret humà bàsic reconegut en l’article 18 de la Declaració Universal, es presentava aquest dijous a Madrid i divendres a Barcelona, a les 19.00 a la Basílica de la Sagrada Família. A més, s’encendrà el gran temple d’Antoni Gaudí de 20.00 a 24.00h. Els països amb més persecució per creences religioses ´són, entre d'altres, la Xina, l’Índia, Corea del Nord, Birmània, Vietnam i Kirguizistan. Quina és la situació actual? Coincidint ara amb el 70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, com es pot abordar el problema a nivell internacional?

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas: "Si volem que la indústria del musical a casa nostra begui també de les nostres històries, s’ha de fer des de la base"

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas

Parlem amb Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas sobre 'Un refugi al sol', un musical de creació pròpia que és un cant a la llibertat

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,