En directe

Cocodril Club

VATICÀ

Enviat especial del Papa a l'Iraq

Davant la greu situació que es viu a l'Iraq, el Papa ha nomenat el cardenal Fernando Filoni, prefecte de la Congregació per a l'Evangelització dels…

Publicat: 08/08/2014 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix

Davant la greu situació que es viu a l'Iraq, el Papa ha nomenat el cardenal Fernando Filoni, prefecte de la Congregació per a l'Evangelització dels Pobles, el seu enviat personal. La seva missió es expressar la proximiat espiritual de Francesc a les poblacions iraquianes i dur la solidaritat de l'Església.

D'altra banda, el papa ha demanat a la comunitat internacional que prengui mesures «per posar fi a la tragèdia humanitària» que s’està vivint a l’Iraq. Milers de persones han de fugir de la violència extrema del moviment jihadista de l’Estat Islàmic al nord del país. La Santa Seu ha redactat un comunicat amb el qual es torna a insistir en la proximitat del Papa per les poblacions cristianes.

P. Federico Lombardi ha assenyalat que el Papa «reitera la seva crida urgent a la comunitat internacional, perquè, prenent mesures per posar fi a la tragèdia humanitària que s’està vivint, treballem per protegir aquells que es veuen afectats o amenaçats per la violència, i assegurar-los l’ajuda necessària, especialment els més necessitats i els desplaçats, la sort dels quals depèn de la solidaritat dels altres».

El Director de la Sala de Premsa de la Santa Seu ha indicat que el Pontífex «segueix amb una profunda preocupació per les notícies dramàtiques que vénen del nord d’Iraq i que estan afectant persones indefenses. Especialment estan afectades les comunitats cristianes: és un poble que ha de fugir dels seus pobles a causa de la violència».

Duran l’oració de l’Àngelus del passat 20 de juliol, el Papa ja havia exclamat amb dolor la seva preocupació per l’Iraq: «els nostres germans estan perseguits, són expulsats, han d’abandonar les seves cases sense la possibilitat d’emportar-se res amb ells. A aquestes famílies els vull expressar la meva proximitat i la meva constant oració».

«Que el Déu de la Pau —acaba la nota vaticana— ens inspiri a tots un autèntic desig de diàleg i reconciliació. La violència no es pot vèncer amb violència. La violència es venç amb la pau! Que Maria, reina de la Pau, resi per tots nosaltres».

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias