En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

"Era d'una generació en què la veu era el més important"

Aquest dimarts a A Primera Hora hem parlat de les eleccions que ja s’alviren a Andalusia després que Susana Díaz signés el decret per al…

9 octubre 2018

@OscarLlena

Comparteix
Aquest dimarts a A Primera Hora hem parlat de les eleccions que ja s’alviren a Andalusia després que Susana Díaz signés el decret per al proper 2 de desembre. N’hem parlat amb el periodista resident a Roquetas de Mar (Almeria), Eugenio Narbaiza“Eren unes eleccions esperades. Pel Dia d’Andalusia, al febrer, ja ho vaig anunciar. Per dos motius: la corrupció (un judici pels ERE en què estan encausats dos presidents de la Junta d’Andalusia), i el segon, no voler coincidir que Pedro Sánchez, l’enemic íntim de Susana Díaz, en unes eleccions generals” . Narbaiza ha fet el seu pronòstic de les eleccions:“Hauria de perillar el govern del PSOE a Andalusia, tenint en compte que porta 40 anys”. 
També hem parlat de l’última gran Diva, Montserrat Caballé a qui aquest dilluns se li va donar l’ultim adéu en un tanatori de les Corts ple fins a vessar. El tenor Roger Padullés ha parlat de la cantant: “Formava part d'una generació de cantants en què la veu era el més important. Ara els cantants d'òpera se'ls demana que actuin bé, que tinguin presència…”.
El tenor ha analitzat alguna de les claus del talent de Caballé: “Tenia un control de la respiració i del diafragma increïble. La pressió de l’aire era boníssima, fent grans frases amb una sola respiració”.
Com cada dimarts ens ha  visitat la Fundació Arrels a Ningú dormint al carrer per parlar del sensellarisme. Hem abordat aquest problema amb Silvia Torralba de l’equip de comunicació d’Arrels. "Des d'Arrels no diem si s'ha de donar almoina, és una decisió personal (...) Quan li donem diners, ja són d'aquella persona”. I ha explicat el comentari d'una persona sense llar: “Amb un euro em compro un Don Simón, no tinc gana, no tinc fred i me n'oblido que sóc al carrer i la gent m'està veient”

Pots escoltar A Primera Hora

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras i Carme Milán: "El teatre és un joc, i el públic també n'ha de formar part"

L'últim àtom

Parlem amb els intèrprets Joan Carreras i Carme Milán sobre 'L’últim àtom', escrita i dirigida per Jordi Oriol actualment al Teatre Goya

11 juny 2026

Redacció

ACTUALITAT

PAPA LLEÓ

Desirée López: "Quan em parlava el Papa, era com si em parlés l'Esperit Sant"

Desirée López

Parlem amb la jove barcelonina que va donar el seu testimoni colpidor al Papa Lleó XIV durant la vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

11 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Un impresionant espectacle a la Sagrada Família culmina la benedicció de la Torre de Jesús

La Sagrada Família es va convertir en un gran escenari de llum i de festa com a culminació de la visia de Lleó XIV

11 juny 2026

Redacció