En directe

El rosari

POLÍTICA

Ester Capella: “Si no veiem que el PSC fa passes fermes, no donarem suport a les ampliacions de crèdit” 

La portaveu d’ERC al Parlament insisteix que el seu partit vol veure avenços en finançament singular, blindatge de la llengua o millores a Rodalies i habitatge

30 gener 2025

Redacció

Comparteix
acords d'investidura

L’endemà que ERC hagi salvat la pròrroga pressupostària d’Illa, la portaveu dels republicans, Ester Capella, reivindica que el partit hi ha votat a favor perquè “no col·lapsi el sector públic”. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha deixat en l’aire el suport dels republicans a futures ampliacions de crèdit. “A ERC sempre hem plantejat que no parlaríem de coses noves, si no hi havia passes fermes. Mentre no avancem, no donarem suport a moltes coses”, ha insistit. 

Preguntada sobre el finançament singular, Capella ha dit que cal que l’estat “comenci a moure fitxa a l’hora de plantejar les prioritats de Catalunya davant el govern de l’Estat”. Amb tot, insisteix que calen passes endavant “més enllà de bones paraules”. I afegeix que ahir Illa va apuntar que hi hauria novetats. “Veurem com es materialitzen els traspassos i si aquests són estructurals. Aquests han de permetre canvi en l’autogovern i majors quotes per poder governar en tot”. 

Crítica amb l’estratègia d’Illa sobre la sequera 

Sobre sequera, Capella ha estat molt crítica amb la Generalitat. La republicana lamenta que Salvador Illa no faci passos endavant per garantir polítiques que tenen a veure amb l’interès general. En aquest sentit, creu que és “totalment irresponsable” modificar un decret que intentava, precisament, fer canvis culturals en el consum d’aigua. En aquest sentit, Capella recorda que el procés sancionador tenia l’objectiu de canviar aquests hàbits de consum, és a dir, qui malbaratés o consumís en excés, pagués més. Ara bé, lamenta que ahir Salvador Illa pactés amb la dreta un decret que deté el règim sancionador, és a dir, el decret que elimina les sancions als ajuntaments que havien incomplert les restriccions. “És irresponsable. Ve a dir que no cal que facis res perquè mai passarà res”, lamenta. 

Escolta a Ester Capella, portaveu d'Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Astrid Rousse: "No has de ser melòman per gaudir de l'In-Edit"

Astrid Rousse

Parlem amb Astrid Rousse, directora executiva del festival In-Edit, sobre la seva 23a edició celebrada als Mooby Aribau

31 octubre 2025

Redacció

SOCIETAT

El món de les pocions i les begudes remeieres, amb el Fra Valentí Serra

L'arxiver caputxí divulgador del patrimoni cultural presenta el seu nou llibre 'Begudes pairals i conventuals'

31 octubre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Carola Ortiz: "L'art és dels pocs elements que queden de transformació interior"

Carola Ortiz

Parlem amb la cantant i clarinetista Carola Ortiz sobre 'Enllà', el seu cinquè disc creat amb el poeta Dario Olaortua

30 octubre 2025

Redacció