En directe

Vespres

RÀDIO ESTEL

"És complicat fer arribar ajuda humanitària a segons quines zones de Moçambic"

Devastació i mort és com es pot qualificar el pas del cicló Idai pel Sud de la costa africana de l'Índic, on els últims dies…

21 març 2019

Redacció

Comparteix

Devastació i mort és com es pot qualificar el pas del cicló Idai pel Sud de la costa africana de l'Índic, on els últims dies ha colpejat de ple Moçambic, Zimbàbue i Malawi. Qui n'ha sortit més mal parat ha estat Moçambic, on ja es parla de la pitjor tragèdia natural que ha patit el país amb un balanç d'unes 300 víctimes mortals així com centenars de desapareguts i milers de persones que han hagut de buscar refugi fora de casa seva en llcs elevats per mantenir-se lluny de l'aigua. El balanç de les pèrdues és encara provisional i el recompte és fa molt lentament. Les inundacions han afectat una enorme superfície i el nivell de l'aigua encara és massa alt. El país es troba incomunicat en molts punts per la devastació que ha provocat l'aigua en la seva xarxa viària.

Al programa A Primera Hora de Ràdio Estel hem parlat amb Iñigo Vila. "La situació és desesperant i l'aigua ha destrossat pràcticament tot i fer arribar ajuda humanitària resulta molt complicat. El més bàsic és fer arribar medicaments, potabilitzar l'aigua, i intentar que molts habitants puguin tornar a casa seva malgrat les dificultats que això implica". La Creu Roja Espanyola que és una institució humanitària de caràcter voluntari i d'interès públic, s'ha abocat en Moçambic, Zimbàbue i Malawi. Per ajudar es pot fer un donatiu a les diferents sucursals bancàries on hi té compte corrent l'entitat o accedint al web cruzroja.es.
Un repàs al judici contra els líders independentistes i a l'últim setmanari de la revista Catalunya Cristiana

Al programa també s'ha parlat de l'última sessió del judici del procés sobiranista amb Guillem Solé, Magistrat del Jutjat de Primera Instància número 1 de Barcelona. Amb Carme Munté hem fet una pinzellada a la darrera publicació de Catalunya Cristiana.

Més actualitat

Sense categoria

Vallejo, torturat pel franquisme, creu que s'investigarà judicialment

Vallejo, torturat pel franquisme, creu que s'investigarà judicialment

El sindicalista denuncia que va ser torturat a la comissaria de Via Laietana als anys 70 i ara la Fiscalia ha acceptat una querella presentada contra sis expolicies

22 setembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Joan Tardà: "Que l'amnistia s'aprovi abans de la investidura és fer volar coloms"

Joan Tardà sobre l'amnistia

L'exdiputat d'ERC al Congrés assegura, des de Ràdio Estel, que el partit republicà no només ha d'utilitzar el català a la cambra baixa

21 setembre 2023

Redacció

TECNOLOGIA

La divulgació i l'educació són la solució al mal ús de la intel·ligència artificial

Joves miren els seus mòvils. Sobre la intel·ligència artifical a la pornografia

L'especialista Fran Segarra assegura a Ràdio Estel que "9 de cada 10 imatges pornogràfiques creades amb intel·ligència artificial són de dones"

20 setembre 2023

Redacció