En directe

La Missa de cada dia

PROGRAMES

"És en la família on els discapacitats agafen més confiança"

Antonio Guillén, president del Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), Xavier Puigdollers, responsable de l'Atenció Persones amb Discapacitat al Col·legi d'Advocats de…

4 desembre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Antonio Guillén, president del Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), Xavier Puigdollers, responsable de l'Atenció Persones amb Discapacitat al Col·legi d'Advocats de Barcelona, i Núria Vadillo, membre del Secretariat d'Atenció a les Persones amb Discapacitat de l'Arquebisbat de Barcelona i mare d'un noi amb discapacitat, han analitzat aquest dimarts, des del programa 'El Mirador de l'actualitat', la situació de les persones amb discapacitat, que es troben encara ara entre la dignitat i l’oblit en molts àmbits de la societat. Antoni Guillén ha recordat que "han canviat moltes coses en positiu, com es demostra als carrers de les ciutats, i alhora reconèixer que hi ha encara moltes coses per aconseguir i molta feina". El president de COCARMI ha assegurat que "no hi ha d'haver una superprotecció de les persones i sí una regulació dels seus drets, que siguin exercits i efectius i no només a través de declaracions". Igualment Guillén ha afirmat que, "és en la família on es creen les condicions perquè les persones amb discapacitats puguin tenir en el futur una actitud més positiva i amb més confiança per tirar endavant".


Per la seva banda, Núria Vadillo ha compartit el seu testimoni personal com a mare de família que, després de tenir 6 fills biològics, va decidir amb el seu marit adoptar-ne 4 més, en diferents moments, amb necessitats especials. "Hi ha molts nens que necessiten ser adoptats, i el procés no va lent. En el nostre cas, tenim dues nenes que són filles de mares alcohòliques, amb problemes de drogoaddicció, i dos nens amb síndrome de Down amb diferents afectacions", ha explicat. També ha comentat que, "en el cas de les adopcions, s'ha vist l'ajuda de Déu perquè dedicar els recursos a tots els fills".

Xavier Puigdollers ha explicat que "es va constituir ara fa un any i mig una comissió específica sobre les persones amb discapacitat". A partir d'aquí, ha resumit un acte celebrat aquest dilluns, "amb dues taules rodones d'experts i una sessió sobre la normativa actual, amb els canvis que es tramiten ara al Congrés dels Diputats". Com a conclusió de la jornada, ha destacat que "estem encara força endarrerits en la integració i el reconeixements dels discapacitats, perquè hi ha d'haver mitjans suficients perquè tothom pugui viure bé des de la seva discapacitat". Igualment ha dit que "la Comissió Internacional sobre les Persones amb Discapacitat establia ara fa uns anys que tots tenim alguna discapacitat i tots som igual de dignes".
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimarts 4 de desembre.

La Celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat (3 de desembre) és un impuls a la sensibilització sobre els temes relacionats amb tota aquesta realitat. Es tracta de promoure la presa de consciència sobre els beneficis que generaria la integració de les persones amb discapacitat en tots els aspectes de la vida política, social, econòmica i cultural. El Dia Internacional se celebra oficialment cada any des del 1992, a partir de la idea que la persona amb discapacitat ha passat de ser considerada invàlida i dependent, a partir d’un model estatal assistencialista, a tenir desenvolupades més capacitats a partir d’una potenciació dels seus drets, exercits a través de l’eliminació de barreres en tots els àmbits.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

El 'boom' dels clubs de lectura: "Amplia l'experiència de la lectura individual"

Els clubs de lectura viuen un augment de seguidors, que comparteixen la seva vivència de la lectura en comunitat

23 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Eric del Arco: "En un món de missatges negatius, Sant Jordi ens diu que encara ens estimem"

El president del Gremi de Llibreters pronostica un bon Sant Jordi, tot i que en el dia d'avui no vol fixar-se en les xifres

23 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Un menú dedicat a la Moreneta: "El menjar i la cultura sempre van de la mà"

El Seminari de Vic estrena el menú litúrgic dedicat a la Moreneta, en una experiència que marida gastronomia, espiritualitat i patrimoni

22 abril 2026

Redacció