En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Es té més en compte el presumpte abusador que la víctima"

La Conferència Episcopal Espanyola ha creat una comissió antipederastia que pretén acabar amb els abusos dins l’Esglèsia. Està pensada per a ajudar al cardenal Ricardo…

17 octubre 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
La Conferència Episcopal Espanyola ha creat una comissió antipederastia que pretén acabar amb els abusos dins l’Esglèsia. Està pensada per a ajudar al cardenal Ricardo Blázquez de cara a una reunió amb el Papa al febrer que congregarà als presidents de tots els episcopats del món per abordar els casos d'abusos. El responsable d’aquesta nova Comissió és el bisbe d’Astorga, Juan Antonio Menéndez.
El periodista Jesús Bastante, redactor en cap de Religión Digital, ha explicat a A Primera Hora els ets i uts de la notícia.
“En la CEE es vol implementar un protocol del 2010 que no està actualitzat, que era privat (no públic) i que el 2015 el vam publicar els mitjans de comunicació”, ha recordat Bastante.
El periodista de Religión Digital ha descrit el bisbe d’Astorga, Juan Antonio Menéndez: “És una boníssima persona, responsable de migracions a la CEE, i va implementar un pla d'abusos bastant interessant. A La Bañeza i Puebla de Sanabria, les víctimes l'han acusat d'encobrir, de protegir algún dels abusadors”, ha assenyalat Jesús Bastante.
Per a l’especialista en informació religiosa: “El gran problema és que l'actuació fins ara era: encobrir, fer-ho en privat i sempre tenint més en compte el presumpte abusador que a les víctimes” i ha afegit que a la Comissió, formada per 11 persones, hauria d’haver víctimes de pederastia. 
També aquest dimecres, de 8 a 9 del matí...
A Primera Hora ha abordat una de les noticies científiques més importants de la setmana i dels últims anys en la lluita contra el VIH, i és que un nou tractament eliminaria cèl·lules infectades amb el VIH fins ara indetectables. Ho ha explicat la co-primera autora de l’estud, la Dra. María Salgado. I hem parlat de la 27a Mostra de Jazz a Sant Boi de Llobregat.
Pots escoltar A Primera Hora
Foto: Diócesis de Astorga

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció