En directe

El Matí a Ràdio Estel

AUDIOS

L'escola de campaners esgota les places

Xavier Pallàs és músic i un estudiós dels campanars i de l’ofici perdut de campaner

26 setembre 2023

Comparteix
escola de campaners

Segons ha explicat Pallàs en una entrevista al programa Fabricació Pròpia, els ha sorprès l'interès i la bona acollida que ha tingut la seva proposta. I és que s'han exhaurit les 12 places que hi havia disponibles a l'escola de la Vall d'en Bas per a formar una nova generació de campaners. És per això que estan estudiant ampliar la proposta formativa amb més cursos.

L'objectiu de l'escola de campaners és recuperar aquest ofici, ja que "amb l'electrificació s'ha perdut tot un llenguatge que forma part de la nostra cultura i identitat perquè s'han uniformitzat els tocs de les campanes", tal com ha explicat Pallàs.

Entrevista a Xavier Pallàs, director de l'escola de campaners de La Vall d'en Bas

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

L'Orfeó Català i Antoni Gaudí s'uneixen en un concert a la Sagrada Família

Xavier Puig, director de l'Orfeó Català, destaca la unió entre música i arquitectura de Lluís Millet i Antoni Gaudí

19 març 2026

Redacció

CULTURA

LLIBRES

La llibreria Sant Jordi combina literatura i gastronomia al cor de Barcelona

Llibreria Sant Jordi

Parlem amb la Mireia, llibretera de la Llibreria Sant Jordi, sobre la reobertura amb la incorporació del nou servei de restauració

19 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Laura Roig i Jordi Coromina: "Quan va començar la democràcia hi havia una energia que no veig ara"

Els actors Laura es posen a la pell de Montserrat Roig i Josep Pla a 'Pla per Roig' al Teatre La Fàbrica

18 març 2026

Redacció