En directe

La Missa de cada dia

AUDIOS

L'escola de campaners esgota les places

Xavier Pallàs és músic i un estudiós dels campanars i de l’ofici perdut de campaner

26 setembre 2023

Comparteix
escola de campaners

Segons ha explicat Pallàs en una entrevista al programa Fabricació Pròpia, els ha sorprès l'interès i la bona acollida que ha tingut la seva proposta. I és que s'han exhaurit les 12 places que hi havia disponibles a l'escola de la Vall d'en Bas per a formar una nova generació de campaners. És per això que estan estudiant ampliar la proposta formativa amb més cursos.

L'objectiu de l'escola de campaners és recuperar aquest ofici, ja que "amb l'electrificació s'ha perdut tot un llenguatge que forma part de la nostra cultura i identitat perquè s'han uniformitzat els tocs de les campanes", tal com ha explicat Pallàs.

Entrevista a Xavier Pallàs, director de l'escola de campaners de La Vall d'en Bas

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jordi Sales i Esther Barcelona: "Les llegendes també defineixen qui som com a país"

Jordi Sales i Esther Barcelona

Parlem amb Jordi Sales i Esther Barcelona, impulsors del projecte Unitat de Llegenda, sobre el seu llibre 'Mites i llegendes catalans'

2 juliol 2026

Redacció

ESPORTS

SOCIETAT

El Tour a Barcelona: entre l'atracció mundial i les contradiccions per la despesa

Catalunya viu les tres primeres etapes de la cursa ciclista més important del món

2 juliol 2026

Redacció

SANITAT

El SIRT7: La proteïna clau per protegir el cromosoma X de l'envelliment

Un equip de l'Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras ha descobert que la proteïna SIRT7 és clau per protegir el cromosoma X

2 juliol 2026

Redacció