En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

No contestis 'sí' quan et truquin per telèfon

L'Organització de Consumidors i Usuaris alerta d'aquesta i altres estafes telefòniques

30 abril 2024

Redacció

Comparteix
estafa del sí

Segons la seva portaveu, Esther Lorente, l'estafa del és la més habitual i es produeix de dues maneres: "reps una trucada, contestes i ningú et contesta i al cap d'uns minuts et surt una locució que diu que has contractat un nou servei o una assegurança; i l'altra operativa és la que et truquen en nom de la teva companyia telefònica o d'un altre servei, t'ensarronen parlant molta estona, et fan preguntes i en algun moment tu dius i graven aquest i et canvien dels serveis de subministraments". Segons la responsable de l'OCU, aquest no té cap mena de validesa, i per això recorda als usuaris que en la contractació online o telefònica, tot i que sigui feta de manera fraudulenta, l'usuari disposa de 14 dies per a desestimar aquesta contractació o canvi de companyia.

Per tal de sancionar les empreses que duen a terme aquest tipus de pràctiques, Lorente ha incidit durant una entrevista al programa Fabricació Pròpia de Ràdio Estel en la importància de denunciar davant de l'Agència de Protecció de Dades o, si algú sospita que és víctima d'un frau, anar als Mossos d'Esquadra. Més enllà de l'estafa del , l'OCU també adverteix dels missatges que arriben a través de whatsapp i en nom de la pròpia entitat bancària.  

Escolta l'entrevista amb Esther Lorente, portaveu de l'OCU

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Famílies d'acollida: "L'adaptació no és fàcil, però és un procés meravellós"

A Catalunya hi ha prop de 260 infants menors de 6 anys, pendents d’acollida, 115 dels quals tenen menys de 2 anys

19 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Los Manolos: "La rumba catalana gaudeix de molt bona salut"

Los Manolos

Parlem amb Xavi Calero i Toni Pelegrín, membres de Los Manolos, sobre el seu pròxim concert al Poble Espanyol i la seva trajectòria

19 juny 2026

Redacció

SOCIETAT

Creix la demanda de beques pel lleure educatiu, eina clau pel benestar emocional

Fundesplai preveu oferir 9.000 beques aquest estiu a joves i infants

19 juny 2026

Redacció