En directe

Cocodril Club

SOCIETAT

No contestis 'sí' quan et truquin per telèfon

L'Organització de Consumidors i Usuaris alerta d'aquesta i altres estafes telefòniques

30 abril 2024

Redacció

Comparteix
estafa del sí

Segons la seva portaveu, Esther Lorente, l'estafa del és la més habitual i es produeix de dues maneres: "reps una trucada, contestes i ningú et contesta i al cap d'uns minuts et surt una locució que diu que has contractat un nou servei o una assegurança; i l'altra operativa és la que et truquen en nom de la teva companyia telefònica o d'un altre servei, t'ensarronen parlant molta estona, et fan preguntes i en algun moment tu dius i graven aquest i et canvien dels serveis de subministraments". Segons la responsable de l'OCU, aquest no té cap mena de validesa, i per això recorda als usuaris que en la contractació online o telefònica, tot i que sigui feta de manera fraudulenta, l'usuari disposa de 14 dies per a desestimar aquesta contractació o canvi de companyia.

Per tal de sancionar les empreses que duen a terme aquest tipus de pràctiques, Lorente ha incidit durant una entrevista al programa Fabricació Pròpia de Ràdio Estel en la importància de denunciar davant de l'Agència de Protecció de Dades o, si algú sospita que és víctima d'un frau, anar als Mossos d'Esquadra. Més enllà de l'estafa del , l'OCU també adverteix dels missatges que arriben a través de whatsapp i en nom de la pròpia entitat bancària.  

Escolta l'entrevista amb Esther Lorente, portaveu de l'OCU

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Bea Fernández, Arrels Fundació: "El canvi climàtic té una conseqüència directe en les persones que viuen al carrer"

Arrels Fundació retreu que les administracions tenen polítiques de disgregació de les persones sense llar

13 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alba Careta: "Un disc de música jazz és la foto d’un moment"

Alba Careta

Parlem amb la trompetista i cantant Alba Careta sobre el seu quart disc, 'Panical', que connecta terra, feminitat, energia i Nova Cançó

13 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "El carnaval és cristià del tot, no té sentit sense la Quaresma al darrere"

L'historiador lamenta que els moments de transgressió del carnaval s'han anat perdent en les darreres dècades

13 febrer 2026

Redacció