En directe

La Missa de cada dia

SOCIETAT

No contestis 'sí' quan et truquin per telèfon

L'Organització de Consumidors i Usuaris alerta d'aquesta i altres estafes telefòniques

30 abril 2024

Redacció

Comparteix
estafa del sí

Segons la seva portaveu, Esther Lorente, l'estafa del és la més habitual i es produeix de dues maneres: "reps una trucada, contestes i ningú et contesta i al cap d'uns minuts et surt una locució que diu que has contractat un nou servei o una assegurança; i l'altra operativa és la que et truquen en nom de la teva companyia telefònica o d'un altre servei, t'ensarronen parlant molta estona, et fan preguntes i en algun moment tu dius i graven aquest i et canvien dels serveis de subministraments". Segons la responsable de l'OCU, aquest no té cap mena de validesa, i per això recorda als usuaris que en la contractació online o telefònica, tot i que sigui feta de manera fraudulenta, l'usuari disposa de 14 dies per a desestimar aquesta contractació o canvi de companyia.

Per tal de sancionar les empreses que duen a terme aquest tipus de pràctiques, Lorente ha incidit durant una entrevista al programa Fabricació Pròpia de Ràdio Estel en la importància de denunciar davant de l'Agència de Protecció de Dades o, si algú sospita que és víctima d'un frau, anar als Mossos d'Esquadra. Més enllà de l'estafa del , l'OCU també adverteix dels missatges que arriben a través de whatsapp i en nom de la pròpia entitat bancària.  

Escolta l'entrevista amb Esther Lorente, portaveu de l'OCU

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Brugués Mitjans: "Hem perdut la capacitat d'esforçar-nos"

Brugués Mitjans

Parlem amb l'advocada i escriptora Brugués Mitjans sobre la seva tercera novel·la 'Els hereus de la cobdícia', editada per RBA

29 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

La Conferència Sindical d'Habitatge alerta d'un increment de 'desnonaments invisibles'

Sindicats d'habitatge i laborals estan iniciant els moviments per la convocatòria d'una vaga general de cara a l'any vinent

29 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

"Espanya està incrementant el pressupost de defensa sense seguir els canals usuals"

Tica Font reprova l'increment en defensa i producció d'armes, que poden desembocar en noves guerres

28 abril 2026

Redacció