En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

No contestis 'sí' quan et truquin per telèfon

L'Organització de Consumidors i Usuaris alerta d'aquesta i altres estafes telefòniques

30 abril 2024

Redacció

Comparteix
estafa del sí

Segons la seva portaveu, Esther Lorente, l'estafa del és la més habitual i es produeix de dues maneres: "reps una trucada, contestes i ningú et contesta i al cap d'uns minuts et surt una locució que diu que has contractat un nou servei o una assegurança; i l'altra operativa és la que et truquen en nom de la teva companyia telefònica o d'un altre servei, t'ensarronen parlant molta estona, et fan preguntes i en algun moment tu dius i graven aquest i et canvien dels serveis de subministraments". Segons la responsable de l'OCU, aquest no té cap mena de validesa, i per això recorda als usuaris que en la contractació online o telefònica, tot i que sigui feta de manera fraudulenta, l'usuari disposa de 14 dies per a desestimar aquesta contractació o canvi de companyia.

Per tal de sancionar les empreses que duen a terme aquest tipus de pràctiques, Lorente ha incidit durant una entrevista al programa Fabricació Pròpia de Ràdio Estel en la importància de denunciar davant de l'Agència de Protecció de Dades o, si algú sospita que és víctima d'un frau, anar als Mossos d'Esquadra. Més enllà de l'estafa del , l'OCU també adverteix dels missatges que arriben a través de whatsapp i en nom de la pròpia entitat bancària.  

Escolta l'entrevista amb Esther Lorente, portaveu de l'OCU

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció