En directe

Sense distància

RÀDIO ESTEL

Estem vivint la festa de Montserrat

Enguany la festa de la Mare de Déu de Montserrat s’ha celebrat amb pluja. Els pelegrins han pujat a la muntanya amb la mateixa força,…

27 abril 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Enguany la festa de la Mare de Déu de Montserrat s’ha celebrat amb pluja. Els pelegrins han pujat a la muntanya amb la mateixa força, però no amb la mateixa quantitat que altres anys. Tot i això, el santuari s’ha omplert tant per La Vetlla com per la Missa. La vetlla d’aquest 2017 l’ha presidit Agustí Cortès, bisbe de Sant Feliu de Llobregat, i la missa de la solemnitat, l’Arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol. El Germà Andreu Martínez, coordinador de la Vetlla, ha narrat en el programa especial de RàdioEstel que La Vetlla és una nit especial dins del temps pasqual i també una nit especial per a molta gent.
El perodista de RàdioEstel Ignasi Miranda, que ha fet el programa especial des del Santuari de Montserrat, també ha dialogat amb el Pare Joan Maria Mayol, rector del Santuari, que ha explicat que la basílica no és una parròquia qualsevol, sinó “una parròquia de parròquies”, pels peregrinatges que fan sobretot grups parroquials. El Pare Joan Maria Mayol també ha explicat que la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat és una assocació de creients que tenen com a punt de referència la Mare de Déu de Montserrat.
Enguany, a més, es compleixen 70 anys de l’entronització de la imatge de la Mare de Déu de Montserrat. Per la festivitat de Montserrat el Museu fa una jornada de portes obertes. El seu director, el Pare Josep de Calassanç Laplana, ha anunciat que els dies 2 i 3 de juny es faran unes jornades d’estudi per celebrar el centenari de l’arribada a Montserrat del quadre Sant Geroni Penitent, obra insígnia del museu i l’única obra de Caravaggio que hi ha a Catalunya.

Us seguim acompanyant fins les 14h d'aquest divendres amb entrevistes, informacions sobre la història i la tradició relacionada amb la patrona de Catalunya i tot el so d'una festa molt especial.

Més actualitat

CULTURA

LLIBRES

Montse Barderi: "Aquest llibre és un acte de llibertat"

Montse Barderi a l'estudi de Ràdio Estel

Parlem amb la filòsofa, escriptora i periodista cultural Montse Barderi sobre la seva darrera novel·la 'El mar, que brilla i riu'

15 setembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

N'Gai N'Gai: "Si toquem és perquè algú en rebi un impacte positiu"

N'Gai N'Gai

Parlem amb Jordi Bastard i Paco Garcia de N’Gai N’Gai sobre el seu comiat, la gira dels grans èxits i la seva trajectòria

12 setembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Bea Fernández (Arrels): "Les persones sense llar s'han d'atendre a les ciutats on viuen"

Bea Fernández

La directora d'Arrels Fundació reprova els discursos d'odi amb què s'estan trobant

12 setembre 2025

Redacció