En directe

Sense distància

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

Esteve Camps, president de la Junta Constructora de la Sagrada Família: “Avui és un dia per gaudir”

Aquest dimecres s’encén l’estel de Maria que corona la torre de la mare de déu de la basílica

8 desembre 2021

Redacció

Comparteix

El president de la Junta Constructora de la Sagrada Família s’ha mostrat satisfet amb l’encesa de l’estel de Maria que corona la torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família, la més alta del temple, esperant que s’aixequi la de Jesús. “Avui és un dia per gaudir” ha exposat Esteve Camps en una entrevista a El Matí de Ràdio Estel.

L’encesa de l’estel es fa un cop finalitzada l’eucaristia a càrrec del cardenal i arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella. La Basílica de la Sagrada Família fa 139 anys que està en construcció  i és un projecte, l’obra magna d’Antoni Gaudí, que es va completant de mica en mica gràcies a les donacions dels seus visitants. Tanmateix, el temple expiatori es vesteix aquest dimecres de gala per il·luminar la ciutat de Barcelona a 138 metres d’alçada.

"Més de 122 països i 459.000 persones han participat en la il·luminació de la torre".

Camps ha apuntat que “més de 122 països i 459.000 persones han participat en la il·luminació de la torre”. El president de la Junta Constructora de la Sagrada Família ha mostrat la voluntat de compartir aquesta fita, “no només amb la litúrgia, sinó obrir les portes a la part lúdica, cultural i musical”. En aquest sentit ha destacat que “és la primera vegada que els gegants entren a la basílica per rendir honors a Maria”.

El president de la Junta Constructora de la Sagrada Família ha celebrat que el temple és sentit com a propi per a la ciutadania del país, i per la ciutat de Barcelona. “25 cadenes de televisió de tot el món estan instal·lades a la Basílica per retransmetre l’encesa”. Aquest dimecres l’estel de Maria s’il·lumina fins a les dotze de la nit, i des del dijous nou de desembre fins al nou de gener, s’il·lumina fins a les deu de la nit.

La retransmissió es pot seguir en directe a través de la pàgina web de la Sagrada Família, estel.sagradafamilia.org.

Entrevista a Esteve Camps, president de la Junta Constructora de la Sagrada Família

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras i Carme Milán: "El teatre és un joc, i el públic també n'ha de formar part"

L'últim àtom

Parlem amb els intèrprets Joan Carreras i Carme Milán sobre 'L’últim àtom', escrita i dirigida per Jordi Oriol actualment al Teatre Goya

11 juny 2026

Redacció

ACTUALITAT

PAPA LLEÓ

Desirée López: "Quan em parlava el Papa, era com si em parlés l'Esperit Sant"

Desirée López

Parlem amb la jove barcelonina que va donar el seu testimoni colpidor al Papa Lleó XIV durant la vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

11 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Un impresionant espectacle a la Sagrada Família culmina la benedicció de la Torre de Jesús

La Sagrada Família es va convertir en un gran escenari de llum i de festa com a culminació de la visia de Lleó XIV

11 juny 2026

Redacció