En directe

Vetlla Pasqual des de Poblet

Sense categoria

Esther Giménez-Salinas: "La reforma del delicte de sedició és un pas endavant"

La nova síndica de greuges confirma a Ràdio Estel que posarà damunt la taula treure la meitat de les persones que hi ha a les presons per abordar d'una altra manera el concepte 'càstig'

18 juliol 2022

Redacció

Comparteix

La nova síndica de greuges ha confirmat a Ràdio Estel que vol que el seu mandat duri 6 anys i ha dit que posarà damunt la taula treure la meitat de les persones que hi ha a les presons per abordar d'una altra manera el concepte 'càstig'.

Esther Giménez-Salinas és la nova síndica de greuges de Catalunya i la primera dona que ocupa aquest càrrec. En el seu discurs inaugural, quan va ser ratificada el juny passat pel Parlament, Giménez-Salinas va apostar per la reforma del delicte de sedició com una manera de "desjudicialitzar el conflicte" entre Catalunya i Espanya.

Ara, en una entrevista al programa El Matí de Ràdio Estel, la jurista assegura que, per ella, el delicte de sedició prové d'un altre context i ara mateix no té sentit, per tant, creu que cal adaptar els delictes al context europeu. Giménez-Salinas ha afegit que, en el seu moment, ella era molt favorable als indults i ara creu que "la reforma del delicte de sedició és un pas endavant".

"El primer en què vull posar l'accent és en l'àmbit social"

La nova síndica ha admèt també que el seu nomenament la va agafar per sorpresa i que només es dedicarà a ser síndica en exclusiva. A més -assegura- no vol que el seu mandat duri més de 6 anys. "El primer que s'ha de fer és veure tot el que s'ha dut a terme fins ara i, aleshores, s'ha de fer un balanç, però el primer en què vull posar l'accent és en l'àmbit social", ha dit.

Giménez-Salinas també ha carregat contra l'actual sistema de justícia penal on ha demanat que es modernitzi, ja que considera que és del segle XIX. "Es podria treure la meitat de la gent que hi ha a les presons si s'abordés diferent el que ara entenem com el càstig" i ha afegit que la inserció sempre serà millor "en el mitjà habitual que no pas tancat".

Entrevista a Esther Giménez-Salinas, síndica de greuges

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA

Antoni Gaudí ha estat declarat venerable

Per primera vegada l'Església proposa Gaudí com a exemple de vida cristiana, i declara així que la seva santedat és acceptada

16 abril 2025

Redaccció

ACTUALITAT

CATALUNYA CRISTIANA

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

LITÚRGIA

RELIGIÓ

SOCIETAT

Ràdio Estel es bolca amb una programació especial per Setmana Santa

La programació especial de Ràdio Estel per Setmana Santa

L'emissora emetrà les diferents litúrgies i actes de pietat que se celebren al llarg de la Setmana Santa

11 abril 2025

Redacció

ACTUALITAT

INTERNACIONAL

Sense categoria

Enrique Durán, sobre la possible causa de l’accident d’helicòpter a Nova York: “Podria ser una falta de manteniment o un component en mal estat”  

El mecànic expert en helicòpters ha deixat clar que caldrà esperar a la investigació final, però que “no és habitual” que l'hèlix se separi de la nau en ple vol

11 abril 2025

Redacció