En directe

Radio Vaticana

Sense categoria

Eugeni Gay, exvicepresident del Tribunal Constitucional: "El bloqueig del Poder Judicial posa en risc la democràcia"

L'exvicepresident del Tribunal Constitucional, Eugeni Gay, considera que el bloqueig de la renovació del Consell General del Poder Judicial "afebleix i posa en risc la democràcia"

16 desembre 2022

Redacció

Comparteix

L'advocat i exvicepresident del Tribunal Constitucional, Eugeni Gay, considera que el bloqueig que pateix la renovació del Consell General del Poder Judicial, que porta amb el mandat caducat més de quatre anys, "afebleix i posa en risc la democràcia" i acusa "d'irresponsables" a tots els grups polítics del Congrés. Gay ho ha dit en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' l'endemà que al Congrès dels Diputats s'aprovés la reforma del Codi Penal que inclou una esmena a la Llei Orgànica del Poder Judicial per facilitar el nomenament dels magistrats del Constitucional.

El Ple del Congrés, el 15 de desembre de 2022
El ple del Congrés dels Diputats, el 15 de desembre de 2022. ACN

"La irresponsabilitat és compartida, tant de jutges com de partits polítics"

Segons el lletrat català, hi ha hagut un "incompliment de la constitució per part de tothom", tant de jutges com de partits polítics i, per tant, diu que "la irresponsabilitat és compartida" per no haver desbloquejat abans la situació del poder judicial.

Gay considera que el que va passar en la sessió d'ahir al Congrés dels Diputats va ser "un espectacle lamentable" i demostra que "està fallant el principi de serietat i de serenitat i que s'ha arribat als extrems del que va passar a Catalunya" durant el procés. "No es pot continuar legislant d'aquesta manera", ha sentenciat.

Preguntat per si la modificació del sistema d'elecció dels jutges del TC es pot fer a través d'una esmena a la llei, Gay ha respost que la Constitució "no contempla res" quan es tracta de l'elecció que fa el CGPJ. En canvi, "sí que és inconstitucional" quan es canvien les tres cinquenes parts del Senat i del Congrés que són qui nomenen 8 dels magistrats.

Entrevista a Eugeni Gay, exvicepresident del Tribunal Constitucional

0:00 / 0:00

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

El Sorteig de Nadal de la Loteria Nacional, a Ràdio Estel

El Matí a Ràdio Estel dedica una programació especial del Sorteig de la Loteria Nacional d'aquest dilluns 22 de desembre

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Dafnis Balduz i Míriam Iscla: "Està bé entendre tothom, però hi ha línies que no es poden travessar"

Els actors protagonitzen 'Honestedat' al Teatre Akadèmia, on el debat és l'element principal entre els dos personatges

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras: "Si mantenim l'essència pura del teatre, acabarà sent un element revolucionari"

L'actor protagonitza 'Ai! La misèria ens farà feliços', la darrera estrena del Teatre Lliure dirigida per Gabriel Calderón

18 desembre 2025

Redacció