En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Eulàlia Reguant diu que "els pressupostos no entraven en el pacte" i que la CUP no sap si donarà confiança a Puigdemont

La diputada de la CUP Eulàlia Reguant ha assegurat aquest dimecres al vespre que "els pressupostos no entraven en el pacte amb Junts pel Sí, i  així ho…

Publicat: 08/06/2016 20:55 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix
La diputada de la CUP Eulàlia Reguant ha assegurat aquest dimecres al vespre que "els pressupostos no entraven en el pacte amb Junts pel Sí, i  així ho havia dit la CUP sempre, des del 9 de gener". En declaracions al programa El mirador de l'actualitat de Ràdio Estel, la dirigent cupaire ha explicat que "l'estabilitat parlamentària era entesa per la CUP com un suport al procés de ruptura amb l'Estat espanyol, però no necessàriament a l'aprovació dels pressupostos". 
Reguant ha comentat, en la mateixa línia, que la CUP ha estat coherent amb la manca d'un acord previ: "Nosaltres enteníem que calia abordar uns nous pressupostos, però enteníem que no hi havia un acord per debatre el projecte". La diputada de la formació anticapitalista ha dit que els cupaires "encara no saben què votaran en la moció de confiança del president Puigdemont". La diputada també ha assegurat que "la CUP pot seguir donant suport ara a altres projectes legislatius del govern, en allò que tingui a veure amb el desplegament de la declaració del 9 de novembre i al desenvolupament de les tres lleis de ruptura, amb l'objectiu comú d'assolir la república".
El retorn dels Pressupostos al govern, dictaminat aquesta mateixa tarda pel Parlament de Catalunya, obre una nova etapa d’incertesa. L’estabilitat està en perill després que el president Carles Puigdemont hagi donat aquest mateix dimecres per trencat el pacte de legislatura entre Junts pel Si i la CUP i hagi anunciat que es presentarà al setembre a una qüestió de confiança. La formació de l’esquerra anticapitalista, amb 10 diputats, no ha retirat finalment l’esmena a la totalitat i el projecte ha quedat tombat per una majoria de la cambra, després del debat sobre les esmenes a la totalitat. 
En el col·loqui d'aquest dimecres dins el programa El mirador de Ràdio Estel, també han participat el vicepresident del Grup Sènior del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Josep-Lluís Masriera, i el també economista del mateix col·lectiu Josep Vila Abelló. Masriera s'ha mostrat especialment dur amb la CUP. Ha acusat la formació d'incomplir el pacte i de "fer el joc al govern espanyol i a Cristóbal Montoro", alhora que ha insinuat "que hi podria haver infiltrats en les assemblees cupaires".
Es pot escoltar AQUÍ (a partir del minut 10) tot el col·loqui amb les declaracions de Reguant.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

TELEVISIÓ

Carlos Chamarro: «M'agradaria molt treballar a Barcelona»

L'actor català des de fa sis temporadas a 'La que se avecina', repassa la seva trajectòria professional a 'Amb Llum Pròpia 2.0', amb Eduard Buil, recorda l'èxit de 'Camera Café' i parla de la seva vida actual entre Madrid, el teatre i la família.

6 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Affra: "Per mi cantar és sanació, anar a la part més intrínseca de mi"

Affra

Parlem amb la cantautora Affra i el seu productor Daniel Felices sobre 'Al trenzar mis penas', el seu disc debut

6 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans

6 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,