En directe

Fórmula Estel

AVUI ÉS FESTA

Eulàlia: un doll d’aigua fresca

Déu vos guard, amics,avui és festa i avui a Barcelona és festa gran perquè és Santa Eulàlia. L’Esbart Ciutat Comtalha presentat, per cinquè any consecutiu,…

Publicat: 12/02/2017 00:05 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix

Déu vos guard, amics,avui és festa i avui a Barcelona és festa gran perquè és Santa Eulàlia.

L’Esbart Ciutat Comtalha presentat, per cinquè any consecutiu, a la Catedral de Barcelona l’espectacleEulàlia, una recreació històricabasada en la vida de santa Eulàlia, una noia valenta que al segle III, perdefensar la seva fe cristiana es va enfrontar al pretor romà, Dacià, el qual vamanar que fos martiritzada i condemnada a morir a la creu.

La persecució religiosai el martiri travessen la història de la humanitat. M’hi ha fet pensar molt larecent pel·lícula Silencio de MartinScorsese. Al segle XVII dos joves jesuïtes portuguesos viatgen al Japó buscantun missioner que després d’haver estat perseguit i torturat, ha renunciat a laseva fe. Ells mateixos viuran el suplici i la violència. La pel·lícula, moltben feta, planteja qüestions ben actuals com el diàleg de cultures i religions,el zel missioner, la fe popular o l’apostasia.

Hi ha el risc que ensmirem aquests espectacles com si només fossin això, espectacles, però sabem quedissortadament el martiri, la persecució religiosa, no són temes del passat.Continuen avui dolorosament presents en el món. De ben segur que les nostrescomunitats cristianes serien més madures si tinguéssim més sovint presents elsnostres germans perseguits.

Tornem a santa Eulàlia.La llegenda, que és el perfum de la història, explica que dues noies que anavena buscar aigua a un pou proper a casa seva van trobar-se que no hi havia aigua,i tement el càstig del seu pare es van posar a plorar. Eulàlia les sentí,estengué el seu mantell sobre el coll del pou, l'aigua brollà i les noies vanpoder omplir els seus càntirs. L’aigua sortia amb tanta força que formà un riuque segueix alimentant els pous de Barcelona.

Que Eulàlia continuïportant a la nostra ciutat el doll del ben parlar, la frescor de la fe i elcoratge de defensar les pròpies conviccions.

Que tingueu una bonafesta.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias