En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Europa no es posa d’acord sobre el nou president de la Comissió Europea

En declaracions al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, la  periodista, corresponsal del setmanari El Siglo, a Catalunya, membre de La Independent i membre…

Publicat: 30/05/2019 14:13 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
En declaracions al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, la  periodista, corresponsal del setmanari El Siglo, a Catalunya, membre de La Independent i membre de la Junta de l'Associació de Periodistes Europeus de Catalunya, Teresa Carreras, ha afirmat que “el candidat socialista, Josep Borrell, és qui té més possibilitats o està més ben posicionat per emportar-se la presidència de la Comissió Europea”. 
“La Comissió europea és l’organ que planteja tota la legislació europea al Parlament comunitari. Pel que fa a l’elecció del president de la Comissió, els estats membres, en aquests moments, estan debatent sobre els possibles candidats a la presidència de la Comissió”, ha dit Teresa Carreras. En aquest sentit, els 28 caps d'Estat i de govern de la Unió Europea no es posen d'acord, encara, per trobar el substitut del fins ara president de la Comissió europea, el popular Jean-Claude Juncker. Sobre Juncker, Carreras creu que “ha tingut una presidència molt fluixa, marcada sempre per les retallades i per casos de corrupció".
El PPE, el Partit Popular Europeu, fins ara, era l’encarregat de repartir els càrrecs a Europa. Els populars ocupaven la presidència de les tres principals institucions europees. La situació, però, ha canviat des de les eleccions europees d'aquest 26-M, amb la victòria dels socialistes.
D’altra banda, segons Teresa Carreras, ha assegurat que Carles Puigdemont i Toni Comín no han pogut accedir a tenir la seva acreditació personal perquè la Junta Electoral Central espanyola ha presentat una llista amb els noms d’aquestes persones marcats en gris. De fet, així ho anunciava el periodista francès i corresponsal del diari Expansión a Brussel·les, Jean Quatremer en un tuit fa uns dies. Teresa Carreras ha explicat que en el moment en què són elegits els eurodiputats ja poden entrar a prendre possessió del seu lloc, a fer reunions, etc. Per a Carreras, “aquesta prohibició a Puigdemont i Comín és un cop, i això pinta que la cosa no comença bé”. Segons el seu parer, “amb la victòria de l’euroindependentisme a la cambra, ara a qui se li girarà molta feina serà al Tribunal Suprem, amb la possible designació d’Oriol Junqueras, i al Parlament Europeu. De fet, a nivell comunitari ho acabem de veure”, ha dit Teresa Carreras.
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

RÀDIO ESTEL

Ignasi Miranda: "Déu et parla de moltes maneres"

El periodista repassa la seva vida relacionada amb la fe i com va sentir la crida de Déu

4 novembre 2026

Redacció,