En directe

El Matí a Ràdio Estel

AUDIOS

"Encara que es tanquin portes, canto en català perquè em sento més còmode"

Roger Fortuny és Fortuu, un raper originari de Fornells de la Selva que acaba de publicar el seu primer disc de llarga durada, '42'

28 novembre 2023

Redacció

Comparteix

"Encara que es tanquin portes, canto en català perquè em sento més còmode". Aquesta declaració del raper català Fortuu és tota una declaració d'intencions. L'ha pronunciat en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, on ha donat a conèixer el seu primer disc de llarga durada, '42' ('Four Two', editat per RGB Suports). "No m'acaba d'agradar la meva veu en castellà, i a més, canto en català perquè no es perdi la llengua", ha dit.

Ni la llengua, ni la música urbana que es fa al territori. "Hi ha molt trap bo en català que no es coneix o que s'hauria de conèixer més", afegeix posant com a exemple 31 Fam o Mushkaa.

El cantant Fortuu, a Ràdio Estel

Fortuu és Roger Fortuny, de Fornells de la Selva, qui temps després de publicar l'EP 'Dopamina' amb el trapper Quimo, fa el salt amb aquest '42', que no té un fil conductor, però és el vehicle per conèixer-lo una mica més i sorprendre's a cada cançó.

Un disc, assegura Fortuu, on ret homenatge als amics i a la seva família, que sempre han estat al seu costat. De fet, el seu germà Lluc canta amb ell 'Oblida'm'. I és que no diu que no a les col·laboracions: el raper Hattyy fa les veus a 'Family' i no és ni l'única vegada ni l'única col·laboració.

A l'entrevista, no dubta a tirar la canya a l'argentí Duki ("tot i que seria difícil que cantés en català), Flashy Ice Cream i 31 FAM, i reconeix que el futbol (juga a tercera divisió a l'Escala) encara està una mica per sobre de la música.

Fortuu, cantant de música urbana en català: "Encara que es tanquin portes, canto en català perquè em sento més còmode"

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ernesto Collado: "El sentit de l'olfacte és enormement democràtic"

Ernesto Collado

L'artista ha fet un gir a la seva vida i ha deixat la interpretació per dedicar-se al perfum

9 juliol 2025

Redacció

MEDI AMBIENT

"Estem patint l'herència de dècades d’abandonament rural"

Prevenció d'incendis

Guillem Canaleta, tècnic d’incendis forestals de l’àrea de Paisatges i Societats Resilients de la Fundació Pau Costa, analitza la situació actual d'incendis forestals i proposa solucions

9 juliol 2025

Redacció

ESPORTS

L'Europa segueix treballant per poder jugar tota la temporada al Nou Sardenya

Europa

El club de Gràcia ha engegat una campanya de micromecenatge després dels ascensos de l'equip masculí i femení a 1a RFEF

9 juliol 2025

Redacció