En directe

Vespres

SOCIETAT

Fra Xabier Gómez, bisbe de Sant Feliu, crític amb la inacció d’alguns partits sobre el repartiment de migrants: “L’Església no callarà”

El bisbe confia que el papa Lleó XIV continuï el llegat de Francesc i visiti les Illes Canàries aviat.

30 maig 2025

Comparteix

El bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Fra Xabier Gómez, critica que alguns partits polítics com el Partit Popular posin bastons a les rodes en el repartiment de menors migrants que arriben a les Illes Canàries. “L’Església no callarà”, ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. En aquesta conversa, fra Gómez també ha criticat que en l'àmbit europeu se segueix la mateixa direcció. Per això ha dit que l’Església s’ha de situar al costat de les entitats “perquè els partits contribueixin al repartiment de migrants i se centrin a garantir una atenció centrada a la dignitat i al bé comú”. 

Gómez ha criticat que el govern espanyol no hagi avaluat cap menor migrant sol·licitant d’asil. Aquest dijous ho ha reconegut l’executiu de Pedro Sánchez davant el Tribunal Suprem. El bisbe ho considera “increïble” i no entén aquesta “passivitat” administrativa. “Donem per suposat lleis i que els governs i les administracions estan al servei de la gent i dels drets humans i després ens trobem que les administracions es tiren la pilota i ningú fa res”, ha sentenciat.

Confia que Lleó XIV segueixi el llegat de Francesc i visiti Canàries

Fra Xabier Gómez creu que el papa Lleó XIV continuarà amb el llegat de Francesc i visitarà les Illes Canàries per conèixer la realitat de la migració. El bisbe de Sant Feliu de Llobregat ha recordat que el pontífex és fill de migrants i coneix bé aquesta situació, sobretot als Estats Units.  

Gómez és el bisbe encarregat del Servei de Migracions i Pastoral Intercultural de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET). Durant l’entrevista ha recordat que té previst visitar El Hierro al juliol per conèixer de prop la situació que viuen els migrants en aquesta zona. 

Recupera l'entrevista

Entrevista al Fra Xabier Gómez

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Ignasi Miranda: “El nou Sense Distància tindrà una secció sobre cristians perseguits i que viuen situacions difícils arreu del món”

Ignasi Miranda

Parlem amb Ignasi Miranda, que a partir del setembre continuarà al capdavant de l’informatiu social i religiós Sense Distància

11 agost 2025

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga: “El Matí a Ràdio Estel aposta per un format renovat que mantindrà l’essència pròxima i reflexiva”

Mercè Raga

Parlem amb Mercè Raga, que a partir del setembre es posarà al capdavant de l’informatiu El Matí a Ràdio Estel

28 juliol 2025

RÀDIO ESTEL

La música i els serveis litúrgics destaquen a la programació d’estiu de Ràdio Estel

Aquest estiu, continua connectat a Ràdio Estel amb la programació d’estiu 2025

18 juliol 2025

Redacció