En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

Francesc: "Els consagrats no són activistes de la fe"

El Papa ha dit aquest dijous a la tarda, en la Missa que ha presidit davant centenars de religiosos i religioses a la Basílica vaticana,…

2 febrer 2017

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa ha dit aquest dijous a la tarda, en la Missa que ha presidit davant centenars de religiosos i religioses a la Basílica vaticana, que "la temptació de la supervivència pot convertir en estèril la vida consagrada". En l’homilia d’aquesta celebració coincidint amb la Jornada Mundial de la Vida Consagrada, Francesc ha demanat a tots els qui opten per aquest estat de vida que "ajudin els germans i germanes a portar la creu, perquè el món està ferit i demana ressuscitar".
El Sant Pare ha reivindicat novament "l’esperança que es realitza en la trobada amb Jesús, l’únic que pot retornar-nos la joia". Referint-se a la transformació multicultural, el pontífex ha assegurat que "els consagrats han d’estar integrats en el cor d’aquests grans canvis i ser llevat d’un potencial molt gran a través de cada carisma particular, sense por". En la mateixa línia, ha afegit que aquesta actitud no es pot portar endavant com si els religiosos i religioses fossin “activistes de la fe”, sinó com uns homes i dones “constantment perdonats” i que “comparteixen el consol de Déu amb els altres”.
José Rodríguez Carballo recorda les "llums i ombres" de la vida consagrada
Abans de l'Eucaristia presidida pel Papa, dins la XXI Jornada Mundial de la Vida Consagrada, l'arquebisbe José Rodríguez Carballo, secretari de la Congregació per als Instituts de Vida Consagrada i les Societats de Vida apostòlica, ha assegurat que la situació actual és de «llums i ombres» per a la família mundial de consagrats. Carballo ha explicat que, tot i que hi ha moltes dificultats en aquest camí vocacional a què són cridats nombrosos homes i dones de diferents països, cultures i tradicions, ha insistit en la importància de «valorar la santedat que existeix també dins de la vida consagrada de l'Església», com ja ho recordava Francesc en la reunió amb els representants de la vida religiosa durant l'Assemblea Plenària celebrada recentment a Roma.
El secretari del dicasteri vaticà ha assegurat que «estem davant d'una hermorragia que afebleix la vida consagrada i en general l'Església, perquè certament els abandonaments ens preocupen». En aquesta línia, ha afegit que la prioritat fonamental de les comunitats consagrades ha de basar-se en el fet de «mantenir la frescor i la novetat de la centralitat de Jesús, l'atractiu de l'espiritualitat i la força de la missió, mostrant la bellesa del deixeble de Crist i irradiant esperança i alegria». Finalment, Carballo ha comentat que els consagrats «són homes i dones com a tothom» i que, per tant, «cal llegir la realitat de la vida consagrada amb els ulls de la fe, perquè hi ha pecat, però també molta santedat».
Es fa públic el Vídeo del Papa
Finalment destaquem que s’ha fet públic aquest dijous el Vídeo del Papa corresponent al febrer. Francesc demana, com a intenció de pregària universal confiada a l'Apostolat de l'Oració, que acollim els necessitats: "Per aquells que estan aclaparats, especialment els pobres, els refugiats i els marginats, perquè trobin acollida i suport a les nostres comunitats". La intenció es difon a través del projecte audiovisual conegut com "El vídeo del Papa"
Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dijous 2 de febrer.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, beneficiàries de la segona convocatòria del Fons d'Acció Social de la Sagrada Família

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana reforcen així el seu projecte d’acompanyament social amb el suport de la Sagrada Família.

18 març 2025

Redacció