El Papa ha destacat aquest dilluns la importància de "deixar-se interpel•lar per l'Esperit Sant, aprendre a escoltar-lo abans de prendre decisions". En l’homilia de la Missa matinal a la Casa de Santa Marta. Francesc ha assegurat que, si no es discerneix sobre allò que passa, es corre el risc de caure en una fe ideològica. El Sant Pare ha recordat que, en la preparació per a la festa de la Pentecosta, "l'Església demana pregària perquè l'Esperit Sant arribi al cor, a la parròquia i la comunitat". El pontífex ha assegurat que "l'Esperit Sant mou el cor, com es llegeix en els Evangelis, on moltes persones se senten impulsades a acostar-se a Jesús precisament per l'Esperit Sant". En aquesta línia, ha invitat els creients a "preguntar-se quin és el lloc que l'Esperit Sant té en la pròpia vida".
El Papa ha fet una crida sobretot a "deixar-se inquietar", és a dir, a "deixar-se interpel•lar per l'Esperit Sant, que ens fa discernir i no tenir una fe ideològica". Després d'animar tothom a plantejar-se la pròpia relació amb l'Esperit Sant, Francesc ha destacat finalment la importància de "demanar a l'Esperit Sant que inspiri decisions o accions, per no fer només càlculs mentals". Finalment ha proposat que les comunitats cristianes demanin “la gràcia d'escoltar allò que l'Esperit Sant diu a la nostra Església i a la nostra família", com també a "cadascú de nosaltres".
Presentació de recents restauracions a Roma
D'altra banda, aquest dimarts a les Catacombes romanes de Domitila a les 17.00 hores, es presentaran les últimes restauracions del nou Museu. Moderarà aquesta trobada Paloma García Ovejero, sotsdirectora de l'Oficina de Premsa de la Santa Seu. La introducció d'aquest esdeveniment anirà a càrrec del Cardenal Gianfranco Ravasi, president de la Comissió Pontifícia d'Arqueologia Sacra.
Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dilluns 29 de maig.
Més actualitat
Sense categoria
Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions
11 juliol 2025