En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

Francesc institueix el ministeri de catequista

“Fidelitat al passat i responsabilitat pel present són les condicions indispensables perquè l’Església pugui dur a terme la seva missió en el món.” Així ho…

11 maig 2021

Redacció

Comparteix
Fidelitat al passat i responsabilitat pel present són les condicions indispensables perquè l’Església pugui dur a terme la seva missió en el món.” Així ho diu el papa Francesc en el motu proprio Antiquum ministerium, amb el qual institueix el ministeri laical de catequista.
El nou ministeri té orígens molt antics que es remunten al Nou Testament. “Tota la història de l’evangelització en aquests dos mil·lennis”, diu el Papa, “mostra amb gran evidència l’eficàcia de la missió dels catequistes”, que han aconseguit que “la fe fos un suport vàlid per a l’existència personal de cada ésser humà”.
Des del Concili Vaticà II s’ha pres consciència de la importància de la tasca del catequista. Encara avui, es llegeix al motu proprio, “molts catequistes capaços i tenaços” desenvolupen una “missió insubstituïble en la transmissió i aprofundiment de la fe”. 
Francesc exhorta a valorar els laics que col·laboren en el servei de la catequesi i a reconèixer “els ministeris laicals capaços de contribuir a la transformació de la societat mitjançant la penetració dels valors cristians en el món social, polític i econòmic”.
El Papa també assegura que rebre el ministeri de catequista “dona més èmfasi al compromís missioner propi de cada batejat. (..) S’ha de fer de forma plenament secular, sense caure en cap expressió de clericalització”.
Segons el Pontífex, el ministeri laical de catequista té un “fort valor vocacional”. Els catequistes han de ser homes i dones “de profunda fe i maduresa humana”; han de participar activament en la vida de la comunitat cristiana; tenir bona formació bíblica, teològica, pastoral i pedagogia i “estar animats per un veritable entusiasme apostòlic”, entre altres característiques.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Abel Folk i Sílvia Marsó: "Els ideals no ens fan millors persones"

Silvia Marsó i Abel Folk

Parlem amb el director i actor Abel Folk i l'actriu Sílvia Marsó sobre 'Clavells', una obra escrita per Emma Riverola dins del Festival Grec

1 juliol 2025

Redacció

POLÍTICA

L'advocat Marc Molins es mostra sorprès de la diferència de tracte a Koldo i Ábalos amb el de Santos Cerdán

Santos Cerdán

L'advocat creu que el jutge pot tenir algun indici que justifiqui l'asimetria de tracte amb Santos Cerdán

1 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

Els agents rurals pronostiquen un juliol de grans incendis forestals, si les condicions meteorològiques continuen sent extremes

Incendis

Els últims incendis han estat relacionats amb l’activitat del cereal “una pràctica necessària, però també de risc”

1 juliol 2025

Redacció