En directe

La taula de l'Evangeli

PAPA FRANCESC

Francesc recorda que "l'amor veritable no fa distincions, perquè tothom necessita ajuda i proximitat"

La paràbola del bon samarità ha estat  aquest dimecres el centre de l'audiència general del Papa Francesc. Davant de desenes de milers de persones a…

27 abril 2016

@IgnasiMiranda

Comparteix
La paràbola del bon samarità ha estat  aquest dimecres el centre de l'audiència general del Papa Francesc. Davant de desenes de milers de persones a la Plaça de Sant Pere. el pontífex ha destacat que, "en els gestos concrets de misericòrdia del bon samarità, reconeixem la manera d'actuar de Déu, que s'ha revelat en la història mitjançant accions marcades per la compassió". En aquesta línia, el Sant Pare ha recordat que Déu és sensible i proper a les nostres dificultats. "Ell no ignora els nostres dolors i sap fins a quin punt necessitem la seva ajuda i consol, i no ens abandona mai", ha explicat.

Amb la paràbola del bon samarità, segons el bisbe de Roma, Jesús "ens ensenya que, per a posseir la vida eterna, hem d'estimar Déu sobre totes les coses i els altres com a nosaltres mateixos". Francesc ha afegit que aquest amor troba la seva causa en el fet que "no és automàtic que qui freqüenta la casa de Déu i coneix la seva misericòrdia sàpiga estimar el proïsme". El Sant Pare ha comentat, a més, que "l'amor cristià és un amor compromès que es fa concret en la vida", i ha afegit que "el veritable amor no fa tampoc distincions entre persones, sinó que veu tothom com el conjunt de persones que necessiten de la nostra ajuda i proximitat".

En acabar, la seva reflexió, el Papa ha assegurat que, "si volem posseir la vida eterna, no podem ignorar el patiment dels homes perquè, si ho féssim, estaríem ignorant Déu". Finalment ha invitat tothom a acollir "la crida de Jesús a ser bons samaritans i a fer-nos servents, els uns dels altres, com Ell ens ha ensenyat ".


Important presència de comunicadors

En aquesta audiència general de l'últim dimecres d'abril, han estat presents nombrosos participants en el X Seminari Professional per a les Oficines de Comunicació de l'Església, titulat "Participar i compartir" i organitzat per la Universitat de la Santa Creu de Roma . Entre ells, hi havia els creadors de la plataforma I-Misión, dedicada a evangelitzar per Internet.

"Som catòlics de tot tipus, laics, consagrats, sacerdots i religiosos units per l'interès de ser missioners a les xarxes socials", ha explicat la religiosa de la Puresa de Maria Xiskya Valladares, també coneguda com la monja tuitera. Per la seva banda, el marianista Daniel Pajuelo ha subratllat que tots els qui treballen a I-Misión són voluntaris, i que la seva intenció és crear llaços que enforteixin la comunió eclesial, afavorir la trobada digital i presencial i sobretot que es donin suport els uns als altres.

Més actualitat

SOCIETAT

L'Agència de Residus avisa que només es recull el 13% dels residus tèxtils

Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l’Agència de Residus de Catalunya, avisa que cal fer una reflexió sobre com consumim la roba

9 gener 2026

Redacció

RELIGIÓ

SOCIETAT

Armand Puig: "Déu és el centre de la vida i obra de Gaudí"

El biblista i membre de la Comissió Teològica de la Sagrada Família, Armand Puig, destaca la vinculació de l'arquitecte amb la natura i la fe

9 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Paco Niebla: "Les dones sempre són les grans oblidades a totes les guerres"

El periodista Paco Niebla. EFE/Brais Lorenzo

Parlem amb el periodista Paco Niebla sobre el seu llibre 'La Protestante. Ojos azules, corazón rojo', un relat biogràfic sobre la seva àvia a la Guerra Civil

9 gener 2026

Redacció