En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

Francesc reflexiona sobre la confessió, la persecució i la pregària

El papa Francesc ha celebrat la missa de la solemnitat delsSants Apòstols Pere i Pauamb els cinc nous cardenals que va crear el 28 de…

29 juny 2017

Redacció

Comparteix

El papa Francesc ha celebrat la missa de la solemnitat delsSants Apòstols Pere i Pauamb els cinc nous cardenals que va crear el 28 de juny: l’arquebisbe Joan Josep Omella,l’arquebisbe Jean Zerbo, el bisbe Anders Arborelius, el vicari apostòlicLouis-Marie Ling i el bisbe Gregorio Rosa Chávez. La celebració ha començat ambla benedicció del pal·li dels 36 nous arquebisbes metropolitans nomenats en eldecurs d’aquest any.

 A la plaça de Sant Pere del Vaticà, Francesc ha reflexionatsobre tres paraules fonamentals per a la vida de l’apòstol: confessió,persecució i pregària.

“La confessió és la de Pere en l’Evangeli: reconèixer que Jesús és elMessies esperat, el Déu viu, el Senyor de la nostra vida”, ha explicat el Bisbede Roma. Segons el Pontífex, cal preguntar-nos si som “apòstols en camí”, queconfessen Jesús amb la vida. Uns apòstols que “cremen” per amor, que saben que no es podenconformar “amb viure al dia” o amb acomodar-se. “Qui confessa Jesús”, ha ditFrancesc, “es comporta com Pere i Pau: el segueix fins al final”. I ha afegit: “El seu camí ésel camí de la vida nova, de l’alegria i de la resurrecció, el camí que tambépassa per la creu i la persecució.”

Precisament, sobre la persecució ha subratllat que només Pere i Pau van donar la vidaper Crist, sinó que des dels inicis l’Església viu sota el signe de la persecució. Unarealitat que avui dia també es dona: “De vegades en un clima de silenci, moltscristians són marginats, calumniats, discriminats, víctimes d’una violènciafins i tot mortal, sovint sense que els que podrien fer que es respectessin elsseus sacrosants drets facin res per impedir-ho.”

Tot això, ha assenyalat el Papa, no es pot sostenir sense lapregària, perquè “una Església que prega està protegida pel Senyor i caminaacompanyada per Ell”. En aquest sentit, ha posat en relleu que és “urgent que al’Església hi hagi mestres de pregària”.

Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dijous 29 de juny.

Més actualitat

ENTREVISTES

TV I SÈRIES

Anna Callís: "A Masterchef has d'estar entregada al joc"

Anna Callís

Entrevistem a Anna Callís, comunicadora i finalista de Masterchef, sobre l'aventura que l’ha portat de les xarxes a la televisió

11 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions

11 juliol 2025

SOCIETAT

Ecologistes de Catalunya asseguren que el Departament d'Agricultura menteix en la prevenció de l'incendi a la Segarra

L'entitat deuncia que el Departament va baixar el pla de prevenció a Alfa 2

11 juliol 2025

Redacció