En directe

Vespres

PAPA FRANCESC

Francesc reitera que, "sense bellesa, no es pot entendre l'evangeli"

El Papa ha recordat aquest dijous novament pels artistes. A l’inici de la Missa a la Casa de Santa Marta, Francesc ha assegurat que, "sense…

7 maig 2020

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa ha recordat aquest dijous novament pels artistes. A l’inici de la Missa a la Casa de Santa Marta, Francesc ha assegurat que, "sense bellesa, l'evangeli no es pot entendre". Ha explicat que va rebre "aquest dimecres una carta d'un grup d'artistes que agraïen la pregària per ells", i ha expressat el seu desig "que el Senyor els beneeixi perquè ens fan entendre què és la bellesa".
Es pot escoltar AQUÍ l'última edició de DIARI DEL PAPA

En la seva homilia, el pontífex ha recordat que "ser cristià és pertànyer a un poble escollit lliurement per Déu". En aquesta línia, ha afegit que "la desviació més perillosa dels cristians, avui i sempre, és la manca de memòria de pertànyer a un poble". El bisbe de Roma ha assegurat que, "quan això no hi és, sorgeixen els els dogmatismes, els moralismes, les ètiques i els moviments elitistes, ja que hi manca el poble, sempre pecador com tothom i alhora amb la sensació de caminar al darrere d'una promesa i que va fer una aliança que potser no compleix, però coneix".

El Sant Pare ha comentat el fragment del capítol 13 dels Fets dels Apòstols, procli amat aquest dijous de la quarta setmana de Pasqua en la primera lectura, un relat que mostra com Pau, que va arribar a Antioquia, explica la història del poble d'Israel a la sinagoga, on anuncia que Jesús és el Salvador esperat. El bisbe de Roma ha posat, com a exemples de consciència de poble, la Mare de Déu quan canta el seu Magnificat i Zacaries en el seu Benedictus. Al final de la celebració, el Papa ha invitat tothom a fer la Comunió espiritual.

Ponts amb l'art 56 anys després que els tendís Pau VI

El cardenal Gianfranco Ravasi, president del Pontifici Consell per a la Cultura, ha elogiat aquest mateix dijous els ponts que el Papa actual està posant amb el món dels artistes. "Francesc, en relació amb l’art, dedica una atenció que jo puc verificar gairebé en viu, perquè gairebé cada dia m’envia els dons artístics que ell rep, perquè siguin d’alguna manera integrats dins un dicasteri com és el Dicasteri de la Cultura", ha explicat. Igualment el purpurat ha comentat que "certament hi ha aquest interès per fer que també els dons que rep no quedin dispersos sinó que es mantinguin amb una certa continuïtat".
Ravasi ha subratllat "sobretot la intervenció que va fer el Sant Pare, a la Capella de Santa Marta durant la Missa ara fa uns dies, quan va dedicar aquella pregària pels artistes, sobretot amb el predomini d'aquella frase: Ells ens indiquen, amb la seva creativitat, el camí cap a l’esperança. Aquesta valoració coincideix amb una jornada en què novament el Sant Pare ha pregat pel mont de l’art. Gianfranco Ravasi ha recordat, a més, que avui es compleixen 56 anys de la celebració de la “Missa dels artistes”, presidida per Pau VI el 7 de maig de 1964.

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció