En directe

Matines

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

Francesc Roig: “Des de Càritas fa temps que demanem el repartiment solidari i proporcional de migrants” 

El president de Càritas Catalunya creu que el debat sobre la llei d’estrangeria s’hauria d’abordar des d’un “realisme pràctic i no electoralista”.

Publicat: 11/07/2024 11:30 Actualitzat: 18/01/2026 21:46 per Redacció

Comparteix

El president de Càritas Catalunya, Francesc Roig, ha defensat el repartiment de migrants que arriben en pastera a Espanya. “Des de Càritas, fa temps que demanem el repartiment solidari i proporcional de migrants”, ha comentat en una entrevista a La Caravana de Ràdio Estel. Roig ha insistit que aquestes persones “no fugen per gust o caprici, sinó perquè busquen millorar les seves necessitats”. El president de Càritas Catalunya ho ha dit l’endemà de saber que Catalunya s’ha abstingut en el repartiment de migrants no acompanyats perquè les xifres “no s’ajusten a la realitat”.  

Acte de presentació de la memòria de Càritas Catalunya 2023. Francesc Roig, president de l'entitat, és el primer de l'esquerra / Font: Càritas Catalunya
Acte de presentació de la memòria de Càritas Catalunya 2023. Francesc Roig, president de l'entitat, és el primer de l'esquerra / Font: Càritas Catalunya

“Cal una reforma de la llei d’estrangeria”

Preguntat per la llei d'estrangeria, Roig defensa que el debat sobre s'hauria d'abordar "des d'un realisme pràctic i no electoralista". "És necessària una reforma de la llei estrangeria per adequar-la a les necessitats del moment".

El president de Càritas també ha fet una crida al nou govern de Catalunya. Roig ha demanat que es consensuï i s'aprovi la llei per erradicar el sensellarisme, la llei del tercer sector o la llei de l'economia solidària de Catalunya. "Totes aquestes lleis han de contribuir a l'enfortiment del tercer sector i fer possible la cohesió i tranquil·litat social del nostre país".Roig ha lamentat que actualment hi ha moltes persones treballadores que no arriben a final de mes. "Tenim el que s'anomena 'pobresa laboral', és a dir, treballadors que són pobres", ha recordat.

Entrevista a Francesc Roig, president de Càritas Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

SANITAT

"Si posem fàrmacs que disminueixen la gana, podem generar estats de malnutrició"

Els nutricionistes alerten de l'ús de medicaments injectables per aprimar-se

15 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Toni Casares: "El que s'ha de fer és culturalitzar la política"

Toni Casares

Parlem amb Toni Casares, director d'escena, dramaturg i director de la Sala Beckett, sobre la temporada 26-27 i el desè aniversari al Poblenou

15 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

EDUCACIÓ

Encara no has fet servir el val escolar? Així el pots activar i bescanviar abans que acabi el termini

Les famílies amb fills a primària i secundària tenen fins al 30 de novembre per utilitzar els 60 euros d'ajut per a material escolar, distribuït en dos vals

15 setembre 2026

Generalitat de Catalunya