En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

Francesc se solidaritza amb les víctimes del terratrèmol a l'Equador i diu que va trobar "un gran dolor" a Lesbos

El Papa ha dit aquest diumenge que ha vist "un gran dolor" en la visita que va fer dissabte a l'illa de Lesbos. En la…

17 abril 2016

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa ha dit aquest diumenge que ha vist "un gran dolor" en la visita que va fer dissabte a l'illa de Lesbos. En la pregària del Regina Caeli, a la Plaça de Sant Pere del Vaticà, Francesc ha explicat que havia compartit aquesta sensació, davant els pròfugs de la guerra a Síria, amb el patriarca ecumènic Bartomeu i amb l'arquebisbe d'Atenes Jeroni. A més, el pontífex ha expressat la seva solidaritat amb les víctimes del terratrèmol d'aquest mateix dissabte a l'Equador, alhora que ha mostrat el condol per les desenes de morts provocades pel sisme. També ha recordat l'altra tremolor de terra, en aquest cas al Japó ara fa uns dies.
De l'experiència a Lesbos, el Sant Pare ha dit que l'ha colpit especialment el fet de tocar els qui pateixen el drama d'haver de fugir del seu país per salvar la vida i escapar del conflicte. Ha recordat que, al camp de refugiats que ha visitat, "hi havia pròfugs procedents de l'Iraq, l'Afganistan, Síria, països africans i molts altres indrets". També ha comentat que "molts dels infants han estat testimonis de la mort dels seus pares i d'altres familiars". Francesc ha explicat "el cas d'un jove musulmà, que no arribava als 40 anys, casat amb una noia cristiana en una unió d'amor i respecte entre tots dos". El pontífex ha dit que el noi li va dir que "la seva esposa va ser degollada pels terroristes perquè no havia volgut renunciar a Crist ni abandonar la seva fe, en un cas clar de martiri davant el qual aquell marit plorava llargament".
Pel que fa al terratrèmol de l'Equador, el Papa ha fet una crida a l'ajuda a tots els afectats, com també en el sisme del Japó. En aquesta línia, ha destacat la importància de "la força de la fe en Jesús, el Bon pastor, i l'ajuda dels germans i germanes, com diu la pregària de Sant Francesc". I durant les salutacions finals, el Sant Pare ha recordat la celebració, aquest mateix diumenge, de la Jornada Mundial de Pregària per les Vocacions. Dins aquest dia que coincideix amb el quart diumenge de Pasqua, ha invitat els nois i noies presents al Vaticà a preguntar-se si Déu els està cridant "a consagrar la vida al seu servei en el sacerdoci o en la vida religiosa".
"Ningú pot dir-se seguidor de Jesús, si no escolta la seva veu", ha subratllat el pontífex. En la mateixa línia, ha explicat que "la imatge del pastor indica l'estreta relació que Jesús vol establir amb cadascú de nosaltres", perquè ell és el nostre guia i salvador. I ha conclòs afirmant que "la nostra vida és plenament segura a les mans de Jesús i del Pare, que són una sola cosa, revelats per sempre en el sacrifici de la creu". Finalment, Francesc ha expressat la seva proximitat "a les nombroses famílies preocupades pel problema del treball", amb la precarietat i les dificultats per accedir a un lloc de feina.

El bisbe de Roma ordena 11 preveres
D'altra banda, abans de la trobada amb els milers de creients presents a la Plaça de Sant Pere, el Sant Pare ha presidit la Missa del IV Diumenge de Pasqua, amb el ritu d'ordenació presbiteral per a 11 seminaristes de la diòcesi de Roma, amb la imposició de mans, la unció del crisma i l'abraçada de la pau. La cerimònia s'ha celebrat a la Basílica de Sant Pere. Francesc ha demanat als nous sacerdots que "siguin molt compassius i no oblidin que han estat elegits, ja que el Senyor els ha cridat un per un, al servei dels homes i no pas del Papa o d'un bisbe". El pontífex igualment ha subratllat que, «sense la creu, no es trobarà mai al veritable Jesús, perquè una creu sense Crist no té sentit».

Més actualitat

INTERNACIONAL

Jordi Armadans: "Una Tercera Guerra Mundial pot esclatar en el moment més imprevist"

El politòleg i exdirector de FundiPau subratlla que cal protegir el sistema internacional per no patir les conseqüències de l'escalada bèl·lica

9 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció